سیستم ارتباط صوتی دو طرفه با راننده در ردیاب خودرو

سیستم ارتباط صوتی دو طرفه این امکان را به اوپراتور و راننده میدهد که به صورت صوتی با یکدیگر در ارتباط باشند.

در برخی از مدل های دستگاه‌ های ردیابی ارائه شده شرکت فاتحان مانند ردیاب اروپایی تلتونیکا مدل fm5300 و ردیاب اروپایی تلتونیکا مدل fmb920 قابلیت شنود و تماس با دستگاه ردیاب وجود دارد.

این امکان در برخی موارد به شما این امکان را می دهد تا در مواقع ضروری با راننده در تماس باشید و یا هشدار یا پیامی را به راننده منتقل نمایید.
همچنین با استفاده از سیستم شنود خودرو میتوان در مواقع ضروری مانند مواقع به سرقت رفتن خودرو و یا تصادف خودرو ، صدای داخل کابین و یا اطراف کابین خودرو را شنود نمایید. 

سیستم ارتباط صوتی دو طرفه در ردیاب خودرو:

سیستم ارتباط صوتی دو طرفه با راننده
در ردیاب‌های شخصی و ردیاب‌های چند منظوره به‌صورت ذاتی (Built-in) میکروفن برای شنود صدای محیط اطراف وجود دارد.
این میکروفن در ردیاب های خودرویی به صورت با سیم و یا بی سیم با دستگاه ردیاب خودرو در ارتباط است.
در ردیاب تلتونیکا مدل fmb920 این سیستم به صورت بی سیم و از طریق بلوتوث با خود دستگاه در ارتباط است و میتواند ارتباط صوتی دو طرفه با راننده را میسر سازد.
بر خلاف ردیاب fmb920 در ردیاب تلتونیکا مدل fm5300 میکروفن به صورت با سیم به دستگاه متصل است.
دستگاه‌ ردیاب GPS اروپایی شرکت فاتحان مدل fmb920 از آنجایی که امکان شنود صدای محیط پیرامون را دارد و همچنین از سیستم ارتباط صوتی دو طرفه با راننده نیز پشتیبانی می نماید، می‌توان به عنوان کوچک‌ترین دستگاه شنود از راه دور نامید.
بنابراین افرادی که نگران ناوگان حمل و نقل کاری و اداری خود هستند و می‌خواهند علاوه بر مکان یابی به‌صورت لحظه‌ای، بر گفتگوهای صورت گرفته در داخل خودروهای کاری نیز نظارت داشته باشند، استفاده از دستگاه‌های GPS با قابلیت شنود صدای محیط بهترین راهکار خواهد بود.
در نهایت لازم به ذکر است که تفاوت های بسیاری بین دستگاه های جاسوسی و دستگاه شنود صدا داخل کاین خودرو با ردیاب و جی پی اس خودرو وجود دارد و نمی توان این دو را یکی دانست.
دستگاه های جاسوسی و شنود صدا عمدتاً برای مصارف غیر قانونی و نقض حریم خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند در حالی که استفاده از ردیاب برای حفاظت از اعضای خانواده و کارمندان یک مجموعه کاری با اطلاع قبلی کارمندان امری پسندیده است که مشکل قانونی ندارد.
 

کاربرد سیستم ارتباط صوتی دو طرفه در حفظ جان سرنشینان:

تصور نمایید کارمند یا عضوی از خانواده شما در جاده و یا ساعات کم ترددی در حال رانندگی و یا انجام ماموریت بوده و به علت خواب آلودگی از جاده خارج و تصادف نماید. در مواقع این چنینی معمولاً راننده و سرنشینان داخل خودرو آسیب جدی می بینند و در اکثر موارد امکان جابجایی در داخل خودرو را نیز بدلیل آسیب بدنی از دست می دهند.
در این مواقع سیستم هوشمند تشخیص تصادف در ردیاب خودرو فعال شده و با استفاده سامانه ردیابی از وقوع تصادف و محل آن مطلع و در نهایت با استفاده از سیستم ارتباط صوتی دو طرفه با سرنشینان خودرو  ارتباط صوتی دو طرفه برقرار می گردد تا اقدامات لازم را جهت امداد رسانی به آنها صورت دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *