ردیاب خودرو چگونه کار می کند؟ نحوه کار ردیاب ماشین به زبان ساده

ردیاب خودرو چگونه کار می کند

برای بسیاری از مشتریان عزیز ما همیشه این سؤال وجود دارد که ردیاب خودرو چگونه کار می کند؟

با توجه به اینکه تعداد شما عزیزان بسیار بالاست، جهت سهولت شما، تصمیم گرفتیم تا در یک مقاله جامع به پاسخ این سؤال بپردازیم و مشتریان و دیگر مخاطبان خود را از نحوه کار ردیاب ماشین و دیگر ردیاب ها مطلع سازیم.

نحوه کار ردیاب خودرو چگونه است؟

برای اینکه بفهمیم ردیاب ها چطور کار می کنند در ابتدا باید بدانیم که قطعات بکار رفته در ردیاب ها کدامند و وظیفه هر کدام چیست؟ همانطور که در مسیریاب ها و gps های فعال روی تلفن همراه خود مشاهده می کنید، هر وسیله و دستگاهی برای دریافت مختصات جغرافیایی خود نیاز به یک ماژول gps دارد. همچنین برای ارسال این مختصات برای شما و سرور مرکزی جهت ردیابی آنلاین و از راه دور نیاز به استفاده از اینترنت دارد.

ردیاب خودرو از یک “ماژول GPS” استفاده میکند تا بتواند:

  • طول
  • عرض
  • سرعت
  • ارتفاع از سطح دریا

وسیله نقلیه را اندازه گیری کند. پس از آنکه ماژول GPS مختصات جغرافیایی را استخراج کرد، نیاز به ارسال این مختصات به همراه دیگر پارامترهای جی پی اس خودرو برای سرور است تا بتوانید از راه دور به صورت آنلاین به ردیابی بپردازید. (منظور از دیگر پارامترها، خاموش و روشن شدن خوردو، باز شدن درب ها، توقف، حرکت و… است)

نحوه کار ردیاب خودرو چگونه است

این ردیاب ها برای ارسال موارد گفته شده از یک ماژول دیگر به نام ماژول GPRS استفاده می کنند. اشاره شد که هر دستگاه برای ارسال موقعیت ها، نیاز به استفاده از اینترنت دارد. در حال حاضر بهترین راه های اتصال به اینترنت، استفاده از WIFI و GPRS است و با توجه به اینکه در مکان های مختلف قابلیت اتصال به دستگاه های وایفای میسر نیست، ردیاب ها به ماژول GPRS تجهیز می شوند تا بتوانند در اغلب نقاط جغرافیایی، بدون مشکل، داده های موجود را از طریق اینترنت سیم کارت نصب شده بر روی دستگاه ارسال کنند.

ردیاب ها چطور به اینترنت متصل می شوند؟

ماژول GPRS موجود در ردیاب با استفاده از اینترنت سیمکارت به شبکه جهانی INTERNET متصل میشود و به این صورت اطلاعات مورد نیاز کاربر را به صورت آنلاین برای سرور ارسال می کند تا کاربر بتواند بر روی اپلیکیشن و سایت به مکان یابی بپردازد.

گاهاً مشتریان در مورد این موضوع سؤال می کنند که کدام سیم کارت مناسب استفاده در ردیاب خودرو است؟ در جواب این سؤال باید گفت که به طور کلی هر سیم کارت با قابلیت اتصال به اینترنت مناسب این کار است اما با توجه به اینکه برخی از برند های سیم کارت ممکن است در مسیرها و مناطق دور افتاده اتصال خود را از دست بدهند، بهتر است تا از سیم کارت های معتبر و معروفی استفاده کنید که توانایی خط دهی در اغلب مناطق را دارا باشند. به این منظور بهترین گزینه ها به ترتیب اولویت به این صورت اند:

  • ایرانسل
  • همراه اول
  • رایتل
  • تالیا

سؤال مهم: اگر اتصال سیم کارت موجود در ردیاب با اینترنت قطع شود، دیگر نمی توان از مسیر های خودرو اطلاعات پیدا کرد؟ برای جواب به این سؤال بهتر است تا کمی جامع تر صحبت کنیم.

انواع ردیابی در ردیاب خودرو

به طور کلی، ردیاب خودرو این توانایی را دارد تا وسیله نقلیه را به دو صورت ردیابی کند.

  • آنلاین
  • آفلاین

در روش آنلاین که با آن آشنا شدید، ردیاب به وسیله GPS متخصات را دریافت میکند و تمامی تغییرات را در خود ذخیره می کند و سپس با استفاده از GPRS آن را برای ردیابی لحظه ای به سمت سرور از پیش تعریف شده برای ردیاب، ارسال می کند تا صاحب ردیاب از آن استفاده کند.

در روش آفلاین این پروسه حذف می شود!! یعنی اینکه دستگاه تمامی مختصات، مسیر های رفته، تغییرات ناگهانی و… را در حافظه خود ذخیره می کند اما با توجه به اینکه اتصال آنلاینی وجود ندارد، قادر به ارسال این جزییات نیست. در این حالت ردیاب پس از ورود به منطقه تحت پوشش اینترنت، شروع به ارسال داده هایی که بر روی خود ذخیره کرده نموده و صاحب ردیاب می تواند تمامی مسیرهای پیموده شده خودرو به همراه جزئیات کامل را استخراج کند و در جریان آن ها قرار بگیرد.

انواع ردیابی در ردیاب خودرو

احتمالا اغلب با ما با طرز کار GPRS و اتصال آن به اینترنت آشنا هستیم اما در مورد GPS ممکن است کمی سؤال در ذهن ما باقی مانده باشد.

GPS ردیاب چطور عمل می کند؟

GPS یک سیستم مکان یابی است که با استفاده از کمک ماهواره های موجود در مدار زمین فعالیت می کنند. این قطعات برای استفاده نیاز به یک منبع انرژی دارند (باتری). جی پی اس در ابتدا قرار بود تا صرفا برای مقاصد نظامی مورد استفاده قرار گیرد و اولین کشور استفاده کننده از آن، ایالات متحده آمریکا بود. این کشور اولین ماهواره GPS را در سال ۱۹۷۸ به مدار زمین فرستاد اما ۳ سال بعد استفاده از آن برای عموم و دیگر مقاصد عمومی آزاد شد و این فناوری به صورت آزادانه در اختیار مراکز تحقیقاتی قرار گرفت و آنها نیز توانستند تا حد زیادی آنرا توسعه دهند.

دستگاه های GPS با استفاده از همین ماهواره های موجود در مدار زمین مختصات جغرافیایی را دریافت می کنند. البته سال های زیادی نیست که GPS ها به عنوان ردیاب خودرو مورد استفاده قرار میگیرند.

نکته مهم: با توجه به اینکه دو قسمت اصلی یک ردیاب خودرو، ماژول GPS و GPRS آن هستند، برای خرید ردیاب خودرو باید به کیفیت این قطعات بر روی دستگاه مورد نظر توجه کنید. بهترین راهکار برای خرید یک ردیاب با کیفیت، توجه به برند آن است. شرکت فاتحان نماینده برند موفق “تلتونیکا” است. این برند محصولات خود را تا ۲۰ ماه ضمانت تعویض میکند که این موضوع خود نشان از کیفیت بالای این دستگاه ها دارد. برای مشاهده قیمت ها میتوانید از منو سایت به قسمت فروشگاه مراجعه کنید.

کلام آخر

در این مقاله به صورت جامع در مورد نحوه کار ردیاب خودرو توضیح دادیم و گفتیم که یک ردیاب چطور میتواند موقعیت وسیله نقلیه را به صورت لحظه ای برای مخاطبان ارسال کند. همینطور در مورد قسمت های مختلف ردیاب و نحوه کار GPS موجود در آن توضیحاتی را ارائه کردیم. در نهایت نیز یک برند بسیار بزرگ و قدرتمند در ارائه محصولات ردیابی را به شما معرفی کردیم تا در صورت نیاز به خرید این دستگاه ها، از آن استفاده کنید.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. با آرزوی موفقیت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ردیاب خودرو کوییک

ردیاب خودرو کوییک

فروش ردیاب خودرو کوییک با کمک ردیاب های خودرو کوییک به فروش رسیده توسط مجموعه فاتحان، می توانید به عملکرد خودروی خود به صورت آنلاین،

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو ساینا

ردیاب خودرو ساینا

فروش ردیاب خودرو ساینا با وجود طراحی که در ساخت خودروهای ساینا به کار رفته است، اما میزان امنیت این مدل خودروها بسیار بالا نیست.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو تیبا

ردیاب خودرو تیبا

فروش ردیاب خودرو برای تیبا ردیاب ‌های خودرو امروزه به عنوان یک ابزار امنیتی و ارتباطی بسیار مهم شناخته می ‌شوند. در مورد خودروهای مدل

ادامه مطلب »