پیدا کردن و از کار انداختن ردیاب خودرو

در این مقاله قصد داریم شما را با موضوع پیدا کردن و از کار انداختن ردیاب خودرو در شرایط مختلف آشنا کنیم :

پیدا کردن ردیاب خودرو

در برخی موارد دیده شده که ردیاب خودرو به عنوان یک وسیله برای کنترل خودروی اشخاص دیگر و اطلاع از مکان لحظه ای آن ها استفاده می گردد که این عمل از لحاظ اخلاقی صحیح نبوده و قابل پیگرد قانونی می باشد.

ردیاب هایی که برای این عمل استفاده می گردند عموماً از مدل های دارای آهنربا و میکروفن داخلی انتخاب می شوند که شارژی هستند و نیاز به تامین برق دستگاه از طریق سیمکشی نمی باشد. 

اگر چه این مدل از ردیاب ها قابل استفاده برای عموم هستند اما هر گونه استفاده به غیر از تامین امنیت شخص و خودرو و با انگیزه های دیگر به لحاظ اخلاقی صحیح نمی باشد.

در مواقع این چنینی سوالی که برای صاحبان خودروهای مورد ردیابی  پیش می آید این است که، چگونه جی پی اس خودرو را غیر فعال کنیم؟

محل نصب ردیاب خودرو :

نصب ردیاب خودرو در خودرو اصولاً مکان مشخصی ندارد و امکان وجود این دستگاه در هر نقطه از خودرو وجود دارد، اما بسته به نوع ردیاب ها مکان های قرار گیری و نصب متفاوت است.

از کار انداختن ردیاب خودرو

ردیاب آهنربایی اغلب به نحوی استفاده میشود که شخص دسترسی به داخل خودرو نداشته و ردیاب خودرو آهنربایی را به بدنه خودرو میچسباند. در این صورت پیدا کردن ردیاب خودرو و از کار انداختن ردیاب خودرو کار دشواری نخواهد بود.

مکان هایی که باید در این مواقع مورد بازدید قرار گیرند، مکان هایی همچون زیر خودرو، داخل گلگیر ها، داخل سپرها و اصولاً هر مکانی خارج از خودرو که از جنس فلز است می باشند.

اما در مواردی که شخص عامل به داخل خودرو دسترسی دارد و زمان کافی برای نصب ردیاب خودرو برای او فراهم است، کمی پیدا کردن ردیاب خودرو سخت تر بوده و برای از کار انداختن ردیاب خودرو زمان بیشتری لازم است. 

اگر مالک خودرو هستید و احساس میکنید که بر روی خودرو شما، به صورت مخفیانه ردیاب نصب شده است پیشنهاد می گردد، پیدا کردن ردیاب خودرو را به متخصصین این امر بسپارید.

از کار انداختن ردیاب خودرو های شرکتی

درصد بسیار کمی از استفاده های ردیاب ماشین مربوط به رصد های غیر قانونی و غیر اخلاقی می باشد و بسیاری از بهره برداران این سیستم ردیابی، شرکت های وابسته به ناوگان خودرویی هستند که با صرف هزینه ای برای این سیستم به دنبال بهبود عملکرد ناوگان خودرویی، اطلاع از تعمیر و نگهداری به موقع خودرو، کاهش مصرف بی رویه سوخت و نهایتاً کاهش هزینه ها و افزایش بهره وری می باشند و از کار انداختن ردیاب خودرو در این موارد پیگرد قانونی داشته و با رانندگان متخلف برخورد می شود.

چگونه شرکت های بهره بردار متوجه از کار انداختن ردیاب خودرو می گردند؟

سامانه ردیابی و اپلیکیشن ردیابی فاتحان هر گونه دخل و تصرف در نصب و یا وجود ابزار های مختل کننده ردیاب را به سرعت به مدیران ناوگان هشدار می دهد، قطع برق جی پی اس خودرو با توجه به داشتن باطری داخلی در دستگاه و خاموش نشدن آنی دستگاه امکان ارسال هشدار قطع برق را فراهم میکنند.

داشتن منابع مختل کننده مغناطیسی ( Jammer ها ) یا به اصطلاح دستگاه ضد ردیاب خودرو باعث از کار انداختن ردیاب خودرو به صورت موقت می گردد اما به محض فعال کردن دستگاه ضد ردیاب خودرو، قابلیت آنتی جمر(AntiJammer) جی پی اس خودرو عمل کرده و سریعاً خودرو متوقف شده و آژیر خطر به صدا در می آید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ردیاب خودرو کوییک

ردیاب خودرو کوییک

فروش ردیاب خودرو کوییک با کمک ردیاب های خودرو کوییک به فروش رسیده توسط مجموعه فاتحان، می توانید به عملکرد خودروی خود به صورت آنلاین،

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو ساینا

ردیاب خودرو ساینا

فروش ردیاب خودرو ساینا با وجود طراحی که در ساخت خودروهای ساینا به کار رفته است، اما میزان امنیت این مدل خودروها بسیار بالا نیست.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو تیبا

ردیاب خودرو تیبا

فروش ردیاب خودرو برای تیبا ردیاب ‌های خودرو امروزه به عنوان یک ابزار امنیتی و ارتباطی بسیار مهم شناخته می ‌شوند. در مورد خودروهای مدل

ادامه مطلب »