بررسی ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB202 و خصوصیات کاربردی آن

 مقدمه:

ردیاب خودرو تلتونیکا FMB202 یک دستگاه ردیاب هوشمند، ضد آب، ضد گرد و غبار با پکیج صنعتی و باطری با دوام بالا و بسیار پرکاربرد است که توسط بلوتوث قابل تنظیم و بروز رسانی است و دارای آنتن های قوی مکان یابی و شبکه اینترنت جهت دریافت و ارسال اطلاعات است که با یک باطری پشتیبان کوچک تکمیل شده است. این دستگاه برای استفاده هایی نظیر خودرو های حمل و نقل دارای یخچال، بازیابی خودرو های مسروقه، خدمات ایمنی عمومی، حمل و نقل و تحویل کالا، تاکسی، خودرو های معدن، خودرو هایی که در مناطق پر گرد و غبار، خودرو های حاضر در مناطق مرطوب، خودرو های تحت نظارت کنترل سوخت و قایق ها و کشتی های تجاری و تفریحی طراحی شده است. ورودی ها و خروجی دستگاه سناریو استفاده از دستگاه را مشخص می کنند. اگر به دنبال خریداری بهترین مدل های ردیاب خودرو موجود در بازار هستید، می توانید به فروشگاه فاتحان مراجعه کنید. فروش ویژه ردیاب خودرو با قیمت های منحصر به فرد در کنار گارانتی ۱۸ ماه از جمله خدمات این مجموعه می باشد. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

ورودی و خروجی ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB202

ورودی ها دیجیتال این دستگاه قادر به مشخص کردن وضعیت هایی مانند خاموش یا روشن بودن خودرو و یا باز یا بسته بودن درب ها و یا ارسال هشدار با یک کلید درون خودرو کاربرد دارد.

ورودی های آنالوگ این دستگاه جهت نمایش سطوح مختلف از جمله سطح سوخت، میزان دما و از این قبیل اطلاعات می باشد.

خروجی های دیجیتال این دستگاه می توانند برای خاموش کردن خودرو و قفل کردن درب خودرو از راه دور کاربری داشته باشند.

ماژول بلوتوث: ماژول بلوتوث جهت خواندن اطلاعات ECU می باشد که در تست سلامت خودرو بسیار کاربردی می باشد. این اطلاعات شامل سطح واقعی سوخت، میزان مصرف سوخت در حالات مختلف، دور موتور خودرو، دمای موتور، فشار روغن، میزان ورودی هوا به داخل موتور، بار روی موتور و از این قبیل می باشد.

CANBUS: رابط CAN می باشد که بصورت مستقیم و بدون اخلال در سیستم کامپیوتری خودرو تمامی اطلاعات خودرو های دارای ECU و همچنین می توان این دستگاه را به نمایش تعداد محدودی از این اطلاعات تنظیم نمود.

 امکانات اختصاصی ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB202

 پکیج صنعتی

برخورداری از پکیج با استاندارد IP67 این دستگاه را در مقابل گرد و غبار بطور ۱۰۰ درصد عایق و تا عمق ۱ متری آب بدون هیچ گونه خللی فعالیت صحیح آن را تضمین می کند.

 ارسال چندگانه اطلاعات توسط ردیاب FMB202

این قابلیت شامل امکان ارسال به دو سرور می باشد به دو صورت، حالت اول ارسال به سرور دوم در صورت عدم دریافت اطلاعات توسط سرور اول، حالت دوم ارسال همزمان به هر دو سرور مناسب برای خودرو هایی که در دو شرکت مشغول به کار هستند و یا توسط دو سامانه پیگیری می شوند، حالت سوم ارسال اطلاعات دستگاه به سرور دوم تحت پروتکل EGTS.

 پروتکل EGTS

پروتکل EGTS یک پروتکل انحصاری مربوط به کشور روسیه می باشد که به دستور وزارت حمل و نقل این کشور در تاریخ ۳۱ ژولای ۲۰۱۲ ساخته شده تا به صورت انحصاری اطلاعات دریافتی از ماهواره GLONASS را به نرم افزار های اختصاصی حمل و نقل این کشور ارسال نماید.

 رانندگی سبز در ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB202

این قابلیت ارائه دهنده و نمایانگر رفتار راننده می باشد. بدین صورت که با تعریف و تعیین نرخ حساسیت می توان از نوع رفتار راننده مطلع گردید. این نرخ حساسیت ها برای پارامتر هایی از قبیل شتاب بیش از حد پیچیدن خطرناک و ترمز شدید می باشد. که جدا از ارسال هشدار بصورت آنی در سامانه ردیابی فاتحان می توان از رفتار راننده طی یک بازه زمانی خاص گزارش اختصاصی تهیه نمود، تا زمان ها و مکان های این سه رخ داد مشخص گردد. بعضا این احتمال وجود دارد که راننده بطور سهوی دچار تخلف در سه حوزه مذکور شده لذا می توان با استفاده از یک سیستم هشدار همراه با صوت و چراغ چشمک زن راننده را مطلع نمود تا در ادامه مسیر دچار خطا نگردد.

 سناریو سرعت ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB202

از این امکان میتوان در دو جهت بهره برداری نمود.

کاربرد اول میتواند عامل بازدارنده باشد بدین صورت که در صورت تخطی از سرعت غیر مجاز جدا از ارسال هشدار به سامانه و اپلیکیشن، راننده نیز توسط سیستم هشدار صورت و چراغ چشمک زن مطلع گردد و سرعت خود را کاهش دهد.

کاربرد دوم می تواند جهت امنیت خودرو در مقابل سرقت باشد، بدین صورت که با فعال سازی این حالت هنگام ترک خودرو، خودروی شما به هر دلیلی خارج از درخواست شما روشن شود پس از رسیدن به سرعت حدود ۵ کیلومتر خود به خود خاموش شود تا از سرقت احتمالی جلوگیری به عمل آید.

آنتی جمر یا ضد سرقت رادیویی با ردیاب خودرو مدل FMB202

شاید این واژه (آنتی جمر) به گوش شما خورده باشد، منظور یک بمب مغناطیسی هست که امواج رادیویی موجود در یک شعاع خاص و در فرکانس خاص را مختل می کند تا هر فرستنده و گیرنده ای که در این شعاع و تحت همان فرکانس( فرکانس گیرنده و فرستنده) تنظیم شده در جمر کار میکنند دچار اختلال گردند، حقیقت این است که این جمر های قابل تنظیم بسیار گران قیمت هستند و احتمالا سارقین مجهز به جمر به سراغ سرقت خودرو های لوکس می روند، اما هیچ جای نگرانی ای وجود ندارد زیرا امکان فوق العاده آنتی جمر نه به معنای جلوگیری از سیگنال های اخلال گر بلکه به معنای فعال ساز قطع کن خودرو در هنگام حضور جمر باعث می شود خودروی شما تا زمان حضور جمر روشن نشده و قابل سرقت نباشد.

نکته مهم این است که هیچ دستگاه ردیاب خودرو ای مجهز به آنتی جمر به معنای جلوگیری از فرکانس های اخلال گر وجود ندارد و این امکان در حال تست در کشور استرالیا می باشد.

سناریو کار کرد درجا (سلو) ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB202

شاید برای شما پیش آمده باشد که فراموش کنید در حالت توقف خودروی خود را خاموش کنید یا اگر صاحب ناوگانی با تعداد خودروی زیاد هستید یکی از خودرو های شما بیش از حد معمول در جا کار کند و باعث مصرف بی رویه سوخت شود، با تنظیم این سناریو پس از گذشت مدت زمان طولانی( قابل تنظیم) از روشن بودن خودرو با فرمان دستگاه FMB202 و مدل FM1110 خودروی شما خاموش می شود تا سوخت بیش از حد مصرف نشود. برای اطلاعات بیشتر درباره ردیاب خودرو مدل FM1110 می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

تشخیص سرقت باطری خودرو ردیاب مدل FMB202

با تنظیم این امکان شما میتوانید از سرقت باطری( یا حتی قطع شدن دستگاه) مطلع گردید، شاید پیام ارسالی از دستگاه شما را به خود نیاورد، اما امکان خوبی که در دستگاه FMB202 وجود دارد تماس از سمت دستگاه به هنگام سرقت باطری می باشد، که بدین صورت بیشتر نظر شما را معطوف خود خواهد کرد.

تشخیص بکسل ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB202

زمانی که خودروی شما بکسل می شود چه بصورت قانونی و چه در مواقع سرقت امکان این وجود دارد تا از طریق پیامک و یا حتی تماس از این اتفاق مطلع گردید.

تشخیص تصادف با ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB202

ضربات وارده به خودرو ممکن است بسیار کم و یا بسیار زیاد باشد که این میزان حساسیت در دستگاه FM120 قابل تنظیم خواهد بود، سپس با تنظیم مقدار مد نظر خود در صورت رخداد ضربه هشدار ها به صورت پیامکی و یا اعلان هشدار در سامانه ردیابی فاتحان و یا اپلیکیشن ردیابی فاتحان قابل مشاهده می باشند.

 تنظیم شناساگر راننده  با ردیاب خودرو مدل FMB202

با استفاده از این قابلیت خودرو فقط برای افراد خاص قابل استفاده خواهد بود، اما چگونه؟

نوعی دریافت کننده مغناطیسی تحت پروتکل OneWire وجود دارد به نام iButton، نوع عملکرد این دریافت کننده ها بدین صورت است که یک فرستند بسیار کوچک( تقریبا اندازه یک ربع سکه) حاوی نوعی کد منحصربفرد می باشد که بر روی این گیرنده قرار می گیرد و کد ارسالی توسط این گیرنده به دستگاه ارسال می گردد. دستگاه FMB202 قابلیت تنظیم ۵۰۰ عدد از این کد ها را دارا می باشد، تنظیم و نصب این دستگاه به گونه ای انجام میگرد که تنها پس از شناسایی این کد ها خودرو قادر به روشن شدن باشد.( البته به غیر از فعال سازی امکان روشن شدن خودرو می توان قابلیت های دیگر خودرو را نیز سوای روشن شدن غیر فعال نمود.)

حصار مجازی در ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB202

این حصار ها به دو زیر مجموعه تنظیم می گردند:

  • حصار خودکار: در این مورد شما قابلیت دریافت هشدار حین پارک خودرو و ترک آن در صورت خروج خودرو از یک شعاع دایره ای خاص را دارید، این هشدار حین روشن شدن خودرو توسط شما لغو شده تا هشدار بی مورد ارسال نگردد.
  • حصار دستی: این مورد این امکان را به شما می دهد تا با رسم حصار و به اشکال دلخواه بر روی نقشه و در صورت ورود یا خروج خودرو جه توسط خود شما چه فرد دیگر هشدار مربوطه را ارسال نماید.

مشخصات باطری NiMH400mAh در ردیاب خودرو تلتونیکا مدل FMB202

این دستگاه مجهز به باطری ۴۰۰ میلی آمپر ساعت با نرخ مصرف میانگین ۳۵ میلی آمپر ساعت در حالت تمام آنلاین یعنی بیش از ۱۰ ساعت به محض قطع شدن برق دستگاه قادر به ارسال اطلاعات می باشد. در حالت ذخیره انرژی این دستگاه با نرخ مصرف ۱.۹ میلی آمپر ساعت قادر به روشن ماندن بیش از ۲۰۰ ساعت پس از قطع شدن برق خواهد بود. این باطری از جنس نیکل متال بوده و دوام بسیار زیادی در مقابل نواسانات برقی و دمای بسیار بالا و بسیار پایین دارد که این دستگاه را از هر لحاظ به یک دستگاه صنعتی و با دوام زیاد تبدیل نموده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *