تشخیص تصادف با استفاده از ردیاب خودرو نسل جدید تلتونیکا

تشخیص تصادف با استفاده از ردیاب خودرو نسل جدید تلتونیکا

یکی از قابلیت‌های کاربردی و مفید دستگاه‌های ردیاب شرکت تلتونیکا، ویژگی تشخیص تصادف است.
به‌ گونه ای که ردیاب خودرو ضد سرقت با استفاده از حسگر شتاب سنج (ژیروسکوپ) خود می‌تواند وقوع و رویداد تصادف را در کوتاه ترین زمان تشخیص و طبق سناریو از پیش تعریف شده، اطلاع‌رسانی کند. این اطلاع رسانی می تواند به صورت ارسال پیامک به تلفن همراه شما و یا ارسال اطلاعات تصادف به سرور و یا هر دو تعریف گردد.
سیستم تشخیص تصادف در ردیاب خودرو تلتونیکا شامل یک مجموعه پیچیده از ابزارها و الگوریتم هایی است که طی چند سال گذشته توسعه یافته است. تمام این پیشرفت ها بر اساس تجربه های فراوان در کار با داده های واقعی و تست های میدانی بلند مدت توسط تیم مهندسی شرکت تلتونیکا صورت گرفته است.

سیستم تشخیص تصادف ردیاب خودرو

  1. تکنولوژی Telematics
  2. فیلترهای رفتاری
  3. فیلترهای مبتنی بر موقعیت، سرعت و زمان

ردیاب خودرو تلتونیکا دارای یک شتاب سنج سه محوره هشت گیگا بایتی است که نیروی گرانش را در سه محور xyz صد بار در ثانیه اندازه گیری می کند.
این سیستم علاوه بر استفاده از شتاب سنج، برای حذف هشدارهای اشتباهی از پارامترهای سرعت و زمان نیز بهره می برد.

سیستم تشخیص تصادف
 

فواید تشخیص تصادف توسط ردیاب خودرو

  • اطلاع از محل دقیق وقوع تصادف
  • کمک رسانی سریع
  • تلفات جانی کمتر به علت اطلاع سریع از حادثه و اعزام به موقع نیروهای کمکی

آموزش تصویری فعال‌سازی و تنظیم ویژگی تشخیص تصادف ردیاب خودرو تلتونیکا

در این بخش نحوه ی فعال‌سازی و انجام تنظیمات لازم برای عملکرد تشخیص تصادف در ردیاب خودرو مدل‌های FMB920 و FMB900 تلتونیکا را مرور می کنیم.
۱- پس از ورود به نرم‌افزار Configurator بر روی دکمه SMS \ Call Settings در سمت چپ نرم افزار کلیک کنید.(آخرین ورژن نرم افزار را از اینجا دانلود کنید)
Crash-Detection-Feature
۲- در صفحه نمایان شده باید دو قسمت Authorized Numbers و GSM predefined Numbers را طبق توضیحات پایین تکمیل نمایید.
قسمت‌ Authorized Numbers مربوط به لیست شماره‌هایی است که ردیاب پیامک های دریافتی از آن‌ها را مجاز دانسته و دستورات پیامکی آن‌ها را اجرا می‌کند.
قسمت GSM predefined Numbers مربوط به لیست شماره‌هایی است که دستگاه در زمان وقوع رویدادهای مختلف به آن‌ها پیامک اطلاع‌رسانی ارسال می‌کند.
ضروریست، شماره تلفن همراه خود را برای دسترسی کامل به دستگاه برای اعمال تنظیمات و دریافت هشدارها در هر دو قسمت وارد کنید.
Crash-Detection-Feature
۳- در مرحله بعد وارد صفحه Accelerometer Features شوید.
Crash-Detection-Feature
۴- در این صفحه تنظیمات Crash Detection را مورد بررسی قرار می دهیم.
Crash-Detection-Feature
۵- تنظیمات سناریو را در حالت High Priority قرار داده و در قسمت مدت‌زمان (Duration) عدد ۵ میلی‌ثانیه و در قسمت آستانه (Threshold) عدد ۱۵۰۰ که برابر نیروی گرانش ۵/۱ جی است تنظیم نمایید.
در قسمت Send SMS To شماره تلفن همراه خود را که در مرحله قبل وارد کرده‌اید از لیست کشویی انتخاب کرده و در قسمت SMS Text متنی را که می‌خواهید در زمان وقوع تصادف به شما پیامک شود را وارد نمایید.
در صورت فعال بودن قسمت Crash Trace دستگاه دائماً اطلاعات مربوط به شتاب خودرو را جمع‌آوری و به سرور ارسال می‌کند. (پیشنهاد می گردد گزینه Disable را انتخاب نمایید.)
Crash-Detection-Feature
۶- در آخر با فشردن دکمه Save to Device در بالای نرم افزار تنظیمات انجام شده را بر روی دستگاه ذخیره نمایید.
Crash-Detection-Feature

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ردیاب خودرو ساینا

ردیاب خودرو ساینا

فروش ردیاب خودرو ساینا با وجود طراحی که در ساخت خودروهای ساینا به کار رفته است، اما میزان امنیت این مدل خودروها بسیار بالا نیست.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو تیبا

ردیاب خودرو تیبا

فروش ردیاب خودرو برای تیبا ردیاب ‌های خودرو امروزه به عنوان یک ابزار امنیتی و ارتباطی بسیار مهم شناخته می ‌شوند. در مورد خودروهای مدل

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو پراید

ردیاب خودرو پراید

خرید ردیاب خودرو پراید با توجه به تغییراتی که مدل های جدید پراید نسبت به گذشته داشته اند، با این وجود به دلیل امنیت بسیار

ادامه مطلب »