تشریح و بررسی باتری و آنتی جمر در ردیاب خودرو

تشریح و بررسی باتری و آنتی جمر در ردیاب خودرو

خرید ردیاب خودرو نسل جدید تلتونیکا دارای نرخ مصرف باتری های بسیار بهینه می باشد، به طوریکه طبق دیتاشیت دستگاه نرخ مصرف دستگاه در حالت شارژ شدن باطری دستگاه که کمتر از یک ساعت می باشد ۱۴۰ میلی آمپر ساعت است و نرخ استفاده معمول دستگاه از باتری خودرو ۲۷ میلی آمپر می باشد، بدین صورت که در صورت اتصال دستگاه به باطری خودرو با در نظر گرفتن ۷۰ آمپر ساعت بودن باطری خودرو چیزی حدود ۲۵۹۲ ساعت به طول می انجامد تا باطری خودرو بخوابد، یعنی ۱۰۸ روز در صورت روشن نشدن خودرو و اتصال ردیاب به خودرو زمان لازم است تا باطری خودرو به صورت کامل قطع شود.

این نرخ مصرف در صورت همیشه آنلاین بودن رخ می دهد با وجود الگوریتم ها و برنامه نویسی های پیشرفته صورت گرفته بر روی این نسل از ردیاب ها در صورت استفاده از مد های مختلف میزان زمان پاسخگویی باطری خودرو در صورت خاموش بودن خودرو به شرح زیر می باشد:

نوع ذخیره سازی

میزان مصرف توان

پاسخگویی باطری ۷۰ آمپر خودرو (ساعت)

Online Sleep

۱۶.۷ میلی آمپر ساعت ۴۱۹۱
GPS Sleep ۱۱ میلی آمپر ساعت

۶۳۶۰

Deep Sleep

۳ میلی آمپر ساعت

۲۳۳۳۳

Ultra Sleep

۱.۳ میلی آمپر ساعت

۵۳۸۴۶

پس نباید فریب تبلیغات کذب مبنی بر خراب کردن باتری خودرو توسط یک ردیاب با این نرخ مصرف را بخورید فقط نکته مهم مطالعه دیتا شیت دستگاه می باشد که تعیین کننده کیفیت دستگاه می باشد. این میزان توان مناسب شارژ و دشارژ در دستگاه هایی با استاندارد های FCC، CE، EAC، E25 و E26 دیده می شود پس در هنگام خرید دستگاه دقت کنید استاندارد های ذکر شده بر روی دستگاه وجود داشته باشد.

جریان مصرفی بیش از حد در حین استفاده ردیاب از برق خودرو باعث ایجاد آسیب بر روی باطری خودرو می گردد و ضمنا این جریان باعث افزایش حرارت بر روی برد دستگاه و رسیدن آسیب به قطعات و نتیجتا کاهش عمر دستگاه می گردد. این تولیدات عمدتا محصولات بی کیفیت چینی هستند که با اسامی مختلف و با ظاهری نزدیک و مشابه در بازار یافت می شوند و حتی کاملا مشهود است که هیچ استاندارد خاصی بر روی آن ها ثبت نگردیده البته دستگاه های چینی با کیفیت نیز در بازار وجود دارد در گرید بندی و لول بندی ردیاب ها اگر چه در رده ۱ حضور ندارند اما از جمله برند های با کیفیت قلمداد می شوند. پس در حین انتخاب ردیاب خودرو ابتدایی ترین اقدام می بایست جستجو نام لاتین دستگاه و یا برند باشد، اگر با این اسامی دستگاهی یافت شد و صحت و سقم و ماهیت وجودی آن تایید شد، حال به تحقیق در مورد استاندارد های ذکر شده در دستگاه بپردازید که این امر نیز به راحتی قابل انجام است و با مراجعه به سایت اصلی سازنده دستگاه و مطالعه بروشور و دیتاشیت دستگاه بطور کامل از کیفیت آن اطمینان حاصل خواهید کرد و سپس با خیال راحت به خرید بپردازید.

آنتی جمر یا ضد سرقت رادیویی

شاید این واژه (آنتی جمر) به گوش شما خورده باشد، منظور یک بمب مغناطیسی هست که امواج رادیویی موجود در یک شعاع خاص و در فرکانس خاص را مختل می کند تا هر فرستنده و گیرنده ای که در این شعاع و تحت همان فرکانس( فرکانس گیرنده و فرستنده) تنظیم شده در جمر کار می کنند دچار اختلال گردند، حقیقت این است که این جمر های قابل تنظیم بسیار گران قیمت هستند و احتمالا سارقین مجهز به جمر به سراغ سرقت خودرو های لوکس می روند، اما هیچ جای نگرانی ای وجود ندارد زیرا امکان فوق العاده آنتی جمر در ردیاب خودرو نه به معنای جلوگیری از سیگنال های اخلال گر بلکه به معنای فعال ساز قطع کن خودرو در هنگام حضور جمر باعث می شود خودروی شما تا زمان حضور جمر روشن نشده و قابل سرقت نباشد.

نکته مهم این است که هیچ دستگاه ردیاب خودرو ای مجهز به آنتی جمر به معنای جلوگیری از فرکانس های اخلال گر وجود ندارد و دلیل آن این است که در شعاع خاصی یک راه بند در سر راه سینگال وجود دارد و امکان ارسال و دریافت اطلاعات به هیچ وجه وجود ندارد حتی تقویت کننده های فرکانسی نیز امکان گذر از این راه بند را ندارند و تنها امکان موجود فعال ساز خودکار قطع کن می باشد که امکان روشن شدن خودرو در حضور جمر را ناممکن می سازد پس در حین خرید، فریب تبلیغات کذب مبنی بر دارا بودن آنتی جمر را نخورید.

معرفی برخی برند های معتبر داخل بازار به همراه گرید بندی

نام  لاتین برند

نام فارسی کشور سازنده

گرید

GalileoSky

گالیلئو اسکای روسیه A+
Teltonika تلتونیکا لیتوانی

A

Helios

هلیوس

فرانسه A

Ruptela

روپتلا لیتوانی

B

Concox

کانکاکس چین

B

Coban کوبن

چین

C

به غیر از حدود دو یا سه شرکت تولید کننده داخلی محصولات ردیابی ما بقی ردیاب های موجود در بازار یا از لحاظ کیفی بسیار ضعیف هستند و یا تغییر نام داده ردیاب های گرید های B و C موجود در بازار هستند. در حالی که ردیاب های گرید B و C نیز از کیفیت قابل قبولی برخوردارند. پس در حین خرید ردیاب های تغییر نام یافته حتما از فروشند نام کارخانه سازنده و مدل اصلی محصول را درخواست کنید و اگر یکی از موارد ذکر شده نبود لازم است در خرید خود تجدید نظر بدهید.

یک پاسخ

  1. سلام در صورت ارسال خرید بنده لطفا شماره مرسوله پستی را برای من ارسال فرمایید، تا با پیگیری، در زمان تحویل مرسوله پستی در محل حضور داشته باشم.
    سپاسگزارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ردیاب خودرو ساینا

ردیاب خودرو ساینا

فروش ردیاب خودرو ساینا با وجود طراحی که در ساخت خودروهای ساینا به کار رفته است، اما میزان امنیت این مدل خودروها بسیار بالا نیست.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو تیبا

ردیاب خودرو تیبا

فروش ردیاب خودرو برای تیبا ردیاب ‌های خودرو امروزه به عنوان یک ابزار امنیتی و ارتباطی بسیار مهم شناخته می ‌شوند. در مورد خودروهای مدل

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو پراید

ردیاب خودرو پراید

خرید ردیاب خودرو پراید با توجه به تغییراتی که مدل های جدید پراید نسبت به گذشته داشته اند، با این وجود به دلیل امنیت بسیار

ادامه مطلب »