جلوگیری از سرقت با ردیاب موتور سیکلت

ردیاب موتور سیکلت، امنیت در برابر سرقت

امروزه در کشور ما سرقت موتور سیکلت نسبت به سرقت خودرو پیشی گرفته است. در واقع آمار نشان می‌دهد که هر ۲۰ دقیقه یک مورد سرقت موتور سیکلت در کشور رخ می‌دهد. از این جهت جلوگیری از سرقت با ردیاب موتور سیکلت برای افزایش امنیت وسیله نقلیه خود از اهمیت بسیار بالایی برخوردار می باشد. در این مقاله درباره دلایل استفاده از ردیاب موتور سیکلت، امکانات به کار رفته در آن ها به صورت مفصل توضیح می دهیم. لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

چگونه ردیاب موتور سیکلت باعت افزایش امنیت در برابر سرقت می شود؟

موتور سیکلت و دوچرخه از لحاظ ابعاد کوچک هستند و به راحتی و به سرعت می‌توان آن‌ها را از صحنه و از دید خارج نمود.  قطعات آن‌ها به‌راحتی و به سرعت باز شده و قابل فروش در بازار داخل و خارج از کشور هستند. احتمال بازگشت موتور یا دوچرخه دزدیده شده بسیار کم می‌باشد. و آمار و ارقام حاکی از آن است که از هر ۵ مورد سرقت فقط ۲ مورد یافته شده و جالب است که بیشتر این موارد برای استفاده از خود موتور سیکلت برای سارق است و نه استفاده از قطعات آن. و این نگرانی همیشه برای راکب موتور سیکلت و دوچرخه وجود دارد.

در هر حال شما هنوز چیزی را از دست نداده اید و نیازی به نگرانی نیست، چون تنها با استفاده از ردیاب موتور سیکلت فاتحان قادر خواهید بود تا از موتور سیکلت و یا دوچرخه خود محافظت نمایید.

چگونه ردیاب موتور سیکلت باعت افزایش امنیت در برابر سرقت می شود

چند راهکار برای حفاظت از موتور سیکلت

چند راه پیشنهادی:

قفل دوچرخه: یک راه قدیمی برای حفاظت از وسیله شما است. البته با توجه به وزن کم و قابلیت جابجایی با نیروی انسانی امکان سرقت وجود دارد اما اگر قصد سارق از بین بردن قفل و سوار شدن باشد می توانید همزمان از چندین قفل متنوع در جاهای مختلف استفاده کنید تا با توجه به فوت وقت توسط سارق از این سرقت جلوگیری نمایید.
معمولا سارقین چنیدین بار قبل از سرقت موقعیت و رفت و آمد شما را بررسی می کنند، پس هر بار پس از پیاده شدن از وسیله از صحت کارکرد قفل ها اطمینان حاصل نمایید.
نماد انحصاری: اگر از موتور سیکلت و دوچرخه ها گران قیمت استفاده می کنید معمولا قطعات ارزشمند آن ها با شماره انحصاری مربوط به مشخصات شما ثبت می شوند و امکان خرید و فروش این قطعات کمتر وجود دارد.
با این حال سارقین می توانند در مناطقی این قطعات را به فروش برسانند که رسیدگی خاصی وجود ندارد و هیچ گاه قابل پیگیری نخواهد بود.
ردیاب موتور سیکلت: ترکیبی از نظارت زنده و تجهیزات امنیتی است که در وهله اول از سرقت جلوگیری کرده و در وهله دوم امکان بازگرداندن وسیله به سرقت رفته شما را فراهم می سازد.

مزایای استفاده از ردیاب موتور سیکلت فاتحان

ردیابی بصورت زنده و لحظه ای

ردیاب موتور سیکلت فاتحان با استفاده از ماهواره های GPS و GLONASS و … مکان لحظه ای موتور سیکلت شما را استخراج و از طریق بستر اینترنت اطلاعات و موقعیت بدست آمده را برای شما در ۲۴ ساعت روز ارسال می نماید. این ویژگی باعث شده است تا امروزه موارد استفاده از ردیاب های موتور سیکلت در پیک موتوری ها افزایش یابد.

هشدار محدوده ها

با استفاده از سامانه ردیابی فاتحان تمامی نقاط مجازی که هنگام شب یا زمان کار و … در آن موتور سیکلت خود را پارک میکنید را بصورت مجازی و بر روی نقشه به عنوان مکان های مجاز تعریف نمایید تا در صورت خروج از این محدوده ها در دنیای واقعی ردیاب موتور سیکلت فاتحان هشدار خروج از محدوده مجاز را برای شما و در لحظه ارسال نماید.

هشدار محدوده ها

هشدار تشخیص حرکت

اگر برای چند لحظه موتور سیکلت یا دوچرخه خود را برای صرف یک فنجان قهوه یا چای در یک کافه پارک نمودید و امکان سر زدن لحظه ای به آن را نداشتید نگران نباشید، چرا که با فعال سازی سنسور تشخیص حرکت دستگاه در صورت هر گونه جابجایی هر چند کوچک هشدار حرکت دریافت می کنید.

آرامش خاطر

با استفاده از ردیاب موتور سیکلت فاتحان تنها با استفاده از تلفن همراه خود از موقعیت لحظه ای وسیله خود مطلع گردید و با آرامش خاطر در محل کار، اتاق استراحت و … به زندگی عادی خود بپردازید.
امروز سرقت به این صورت رخ می دهد که سارقین پس از سرقت وسیله دزدیده شده را به مکانی امن برده و ۲۴ الی ۴۸ ساعت فقط از دور از آن مراقبت می کنند تا زمانی که مطمعن شوند که پلیس یا صاحب آن وسلیه به دنبال آن نیامده سپس اهداف اقدام به بردن وسلیه می کند و شروع به بازکردن قطعات آن کرده و یا بطور کلی آن را به فروش می رسانند،پس این زمان مناسبی برای کسانی است که از ردیاب موتور سیکلت بهره می برند و به محل وسلیه خود رفته و یا با هماهنگی نیرو انتظامی اقدام به باز پس گیری آن می کنند.
وسایل نقله دو چرخ شامل اسکوتر های برقی، دوچره و موتور سیکلت ها با توجه به  ابعاد و وزنشان همیشه اهداف مناسبی برای سارقین بوده اند پس همیشه در خطر سرقت هستند.
اما با استفاده از دو راه کار اول احتمال سرقت را کاهش داده و با استفاده از راهکار سوم برای همیشه از سرقت وسیله خود جلوگیری نموده و شانس بازپس گیری وسیله سرقت شده خود را افزایش دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ردیاب خودرو ساینا

ردیاب خودرو ساینا

فروش ردیاب خودرو ساینا با وجود طراحی که در ساخت خودروهای ساینا به کار رفته است، اما میزان امنیت این مدل خودروها بسیار بالا نیست.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو تیبا

ردیاب خودرو تیبا

فروش ردیاب خودرو برای تیبا ردیاب ‌های خودرو امروزه به عنوان یک ابزار امنیتی و ارتباطی بسیار مهم شناخته می ‌شوند. در مورد خودروهای مدل

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو پراید

ردیاب خودرو پراید

خرید ردیاب خودرو پراید با توجه به تغییراتی که مدل های جدید پراید نسبت به گذشته داشته اند، با این وجود به دلیل امنیت بسیار

ادامه مطلب »