راهکارهای جلوگیری از سرقت خودرو با ردیاب و نحوه عملکرد آن

جلوگیری از سرقت خودرو با ردیاب خودرو چگونه امکان پذیر است؟

یکی از ادعاهایی که شرکت های ارائه دهنده و مراکز فروش ردیاب خودرو دارند این است که این دستگاه ها بهترین وسیله برای جلوگیری از سرقت خودرو به شمار می‌آیند. شاید برای برخی از خریداران ردیاب، این ادعا واقعا یک ادعای حساب شده و قابل استناد باشد اما ممکن است برخی مخاطبان نیز صرفا این گفته را به عنوان یک شعار تبلیغاتی محسوب کنند و اعتبار چندانی برای آن قائل نشوند در این مقاله قصد داریم تا به بررسی و توجیه این گفته و راهکارهای جلوگیری از سرقت خودرو با ردیاب و نحوه عملکرد آن بپردازیم.

راهکارهای جلوگیری از سرقت خودرو با ردیاب و نحوه عملکرد آن

دستگاه ها و وسایل زیادی برای جلوگیری از سرقت خودرو وجود دارد؛

دزدگیر
قفل فرمان
قفل پدال
و…

اما چرا گفته می‌شود که بهترین وسیله جلوگیری از سرقت خودرو، ردیاب است؟ به عنوان اولین مزیت ردیاب خودرو نسبت به دیگر وسایل مذکور، می‌توان به غیر قابل رؤیت و مشاهده بودن آن اشاره کرد.

قابلیت های ردیاب خودرو در جلوگیری از سرقت

زمانی که شما یکی از وسایل گفته شد در بالا را برای خودرو خود استفاده کنید، سارقان پس از مشاهده آن، فکری برای معدوم سازی آن می‌کنند (البته به هیچ وجه تکذیب نمی‌کنیم که بسیاری از سارقان تازه کار نیز با دیدن آنها از سرقت خودرو شما صرف نظر می‌کنند) در هر حال خاصیت غیر قابل مشاهده بودن ردیاب خودرو، باعث می‌شود تا سارقان برای خلاص شدن از آن برنامه و راهکار مناسبی نداشته باشند.

مزیت دیگر ردیاب اتومبیل نسبت به دیگر وسایلِ جلوگیری از سرقت خودرو، قابلیت های فراوان آن است. زمانی که این قابلیت ها را مشاهده و مطالعه کنید، احتمالا شما هم در مورد ادعای گفته شده در مورد این دستگاه، به اطمینان می‌رسید. برای جلوگیری از سرقت و افزایش امنیت خودرو با کمک ردیاب خودرو، می توانید این نوع دستگاه ها را از فروشگاه فاتحان خریداری کنید.

قابلیت های ردیاب خودرو در جلوگیری از سرقت

از جمله قابلیت های این دستگاه کوچک، به غیر از ردیابی خودرو در نقشه به صورت آنلاین و زنده، می‌توان به این موارد اشاره کرد:

در صورتی که درب خودرو شما به هر طریقی باز شود، این دستگاه شما را با خبر می‌کند.
شکسته شدن شیشه های خودرو توسط ردیاب اطلاع داده می‌شود.
در صورتی که اتومبیل شما توسط ماشین های یدک کش و دیگر خودرو ها، حتی بدون روشن شدن حرکت داده شود، ردیاب این موضوع را به شما اطلاع می‌دهد.
در صورتی که اتومبیل شما مورد سرقت قرار بگیرد، و شما نتوانسته باشید نسبت به هشدار های قبلی ردیاب فعالیت مناسبی انجام دهید، می‌توانید در هر نقطه ممکن، ماشین به سرقت رفته با ارسال یک پیامک به ردیاب خاموش کنید. در این صورت سارق به هیچ عنوان نمی‌تواند برای روشن سازی دوباره اتومبیل اقدام کند.

قابلیت های ردیاب خودرو در جلوگیری از سرقت

البته این موارد گفته شده صرفا کاربرد هایی بودند که با استفاده از ردیاب می‌توانید برای جلوگیری از سرقت خودرو انجام دهید. ردیاب ویژگی های دیگری نیز دارد که در ادامه به آنها اشاره می‎کنیم:

در صورتی که قصد دارید اتومبیل خود را به فرزند، همسر و یا دیگر افراد قرض دهید، ردیاب بهترین وسیله برای کنترل خودرو شما است. شما می‌توانید تنظیمات موجود را به صورتی برنامه ریزی کنید که اگر خودرو از سرعت تعریف شده تخطی کند، ردیاب این موضوع را به شما اطلاع دهد.
همینطور این قابلیت برای زمانی که راننده از محدوده مکانی مورد نظر شما خارج شود نیز وجود دارد و ردیاب می‌تواند خروج از محدوده امن را به شما اطلاع دهد.
به عنوان آخرین قابلیت نیز می‌توان به سیستم تشخیص تصادف ردیاب اشاره کرد که ردیاب هر گونه تصادف و برخورد خودرو را به شما اطلاع رسانی می‌کند.

امیدواریم این مقاله در مورد جلوگیری از سرقت خودرو با استفاده از ردیاب ها، برای شما مفید بوده باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *