نصب ردیاب خودرو به همراه مراحل و اصول نصب آن

نصب ردیاب خودرو خریداری شده را به چه کسی بسپارم؟

نصب ردیاب خودرو را به نمایندگان نصب ما در سراسر کشور بسپارید…

نصب دستگاه ردیابی

نکات مورد اهمیت مراحل نصب ردیاب خودرو که رعایت نکردن آنها باعث عدم کارکرد صحیح ردیاب و یا وارد آوردن خسارت به خودرو و ردیاب خودرو شامل ۴ مورد می باشد که در ادامه به هر کدام اشاره میگردد:

  • محل نصب ردیاب در خودرو 

اصولاً بدلیل اینکه ردیاب یک وسیله ضروری جهت تامین امنیت خودرو محسوب می شود، نصب ردیاب خودرو می بایست کاملاً بصورت مخفی انجام گیرد، حتی این موضوع برای سارق نیز واضح است اما یکی از مهمترین موارد باز دارنده در سرقت زمان مورد نیاز برای سرقت می باشد، اینکه چقدر سارق بایستی زمان و وقت گذاشته و جی پی اس خودرو را پیدا کند. در حالی که با هشدار های ارسالی توسط نرم افزار ردیابی فاتحان یا سامانه و اپلیکیشن ردیابی فاتحان مالک خودرو متوجه رخ دادن سرقت بصورت آنی می گردد و زمان کافی برای باز پس گیری خودرو را دارد. پس نتیجه گیری می شود که نصب ردیاب خودرو اصولاً محل ثابتی ندارد و چون حین سرقت خودرو توسط سارق، یافتن دستگاه مستلزم زمان می باشد، هر چقدر زمان نصب طولانی تر و مکان نصب خارج از دسترس تر باشد شانس سارق برای دستیابی به ردیاب خودرو و سرقت خودرو کاهش می یابد.

نصب ردیاب خودرو

طبق تصویر بالا مکان های پیشنهادی جهت نصب ردیاب خودرو شامل پشت داشبورد خودرو، پشت صفحه کیلومتر، جعبه فرمان، کنسول وسط، ستون های جلویی ، پشت چراغ های عقب، داخل دربهای جلو، داخل سپرهای جلو و عقب برای دستگاه های فاقد استاندارد IP67 می باشند.

  • انتخاب محل مناسب برای اتصال سیم ها و اتصالات ردیاب 

اصولاً انشعابات مناسب از دسته سیم های پر رشته در قسمت جعبه فیوز داخلی خودرو ، سیم های ورودی سوئیچ و یا کیت استارتر خودرو هستند که به اسم دسته سیم های اصلی خودرو شناخته می شوند و از منبع اصلی یعنی باتری خودرو تغذیه می شوند.

دسته سیم های اصلی دارای قابلیت انتقال برق با توان و جریان بالا هستند و نبود جریان برق در این دسته سیم ها به منزله قطع بودن برق کل خودرو می باشد و امکان روشن شدن خودرو در این صورت وجود ندارد.

ولتاژ موجود در این سیم ها در حالت خاموش بودن خودرو حدود ۱۲ ولت برای خودرو های سبک و ۲۴ ولت برای خودرو های سنگین است.

اما در زمان روشن شدن موتور خودرو این ولتاژ ها به بیش از ۱۳ ولت برای خودرو های سبک و بیش از ۲۶ ولت در خودرو های سنگین می رسد که این ولتاژ عیناً ولتاژ خروجی دینام خودرو می باشد.

در این صورت اگر اتصالات دستگاه ردیاب خودرو از کابل های قید شده گرفته شود با امکان تعریف سطح ولتاژ صحیح برای اعلام وضعیت روشن بودن واقعی خودرو در سامانه ردیابی فاتحان، ساعات دقیق کارکرد موتور خودرو نیز جهت تعمیر و نگهداری و همچنین کنترل سوخت فراهم می گردد.

  • جهت قرار گرفتن ردیاب و محکم بودن آن در محل نصب 

تمامی دستگاه های ردیاب خودرو بسته به مدل ردیاب دارای آنتن مکان یابی(GNSS) و آنتن شبکه ارتباطی (GPRS) بصورت داخلی اصطلاحاً Internal یا بصورت خارجی اصطلاحاً External می باشند. آنتن های GNSS یک صفحه تخت هستند که بصورت کاملاً افقی و رو به بالا قرار می گیرند، آنتن های GPRS باید خارج از محوطه تنگ از جنس فلز باشند پس در نتیجه برای عملکرد بهینه دستگاه های دارای آنتن داخلی می بایست بصورت کاملاً افقی به نحوی که لیبل و شماره‌گان دستگاه به سمت بالا باشند و نیز خارج از محوطه تنگ فلزی قرار گیرند نصب ردیاب خودرو صورت گیرد. در دستگاه هایی با آنتن های خارجی این نکات می بایست در رابطه با خود آنتن ها رعایت گردد.

  • نصب ردیاب و شنود خودرو در محل بدون پارازیت و اختلال

در مواردی که راه اندازی میکروفن جهت شنیدن صدای داخل کابین و یا ارتباط دوطرفه با راننده مورد نیاز باشد، توصیه می گردد محل عبور سیم میکروفن و بلندگو و همچنین محل قرارگیری آنها دور از منابع صوتی انتخاب گردد زیرا امکان ایجاد اختلال بر روی صدا وجود دارد.

برای آشنایی با مدل های موجود ردیاب و لیست قیمت ردیاب خودرو ، از فروشگاه فاتحان دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ردیاب خودرو ساینا

ردیاب خودرو ساینا

فروش ردیاب خودرو ساینا با وجود طراحی که در ساخت خودروهای ساینا به کار رفته است، اما میزان امنیت این مدل خودروها بسیار بالا نیست.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو تیبا

ردیاب خودرو تیبا

فروش ردیاب خودرو برای تیبا ردیاب ‌های خودرو امروزه به عنوان یک ابزار امنیتی و ارتباطی بسیار مهم شناخته می ‌شوند. در مورد خودروهای مدل

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو پراید

ردیاب خودرو پراید

خرید ردیاب خودرو پراید با توجه به تغییراتی که مدل های جدید پراید نسبت به گذشته داشته اند، با این وجود به دلیل امنیت بسیار

ادامه مطلب »