آیا ردیاب های خودرو بدون اینترنت کار می کنند؟

مقدمه

امروزه دستگاه های ردیاب حرفه ای خودرو تغییرات بسیار چشمگیری کرده اند به گونه ای که برای مصارف نظامی، ارگان های دولتی و خصوصی، شخصی و سایر موارد دیگر بسیار کاربرد دارند. با وجود امکانات و ویژگی های منحصر به فردی که ردیاب های خودرو می توانند برای افراد ارائه دهند، سوال بسیار مهمی که در این زمینه مطرح می شود این است که آیا در صورت قطعی اینترنت نیز می توان از آن ها استفاده کرد؟ میزان مصرف اینترنت در ردیاب های خودرو چقدر است؟ ردیاب آنلاین و یا آفلاین کدام یک را انتخاب کنیم؟ در صورت قطع شدن اینترنت، ردیاب های چه محدودیت هایی برای کاربران ایجاد می کنند؟ اگر درباره هر یک از این پرسش ها اطلاعاتی ندارید، می توانید این محتوا را مطالعه کنید. ما در این مقاله قصد داریم به صورت مفصل درباره مزایا و معایب استفاده از ردیاب بدون اینترنت توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

آیا دستگاه ردیاب خودرو نیاز به اینترنت دارد؟

جدیدترین ردیاب خودرو به لطف امکانات و تکنولوژی که در آن ها به کار رفته است از لحظه ورود به بازار، توانسته به عنوان یکی از مهمترین دستگاه های امنیتی برای خودروها استفاده شوند. دستگاه‌ های ردیاب خودرو برای انجام برخی از وظایف خود نیاز دارند تا به اینترنت متصل شوند از جمله:

انتقال داده‌ ها به پلتفرم آنلاین

بسیاری از دستگاه‌ های ردیاب خودرو، داده‌ های جمع ‌آوری شده را به پلتفرم آنلاین یا اپلیکیشن های مخصوص ارسال می ‌کنند. این داده‌ ها شامل موقعیت جغرافیایی، سرعت، مسیر حرکت و سایر اطلاعات دیگر است. برای ارسال این داده‌ ها به سرورهای آنلاین، اتصال به اینترنت نیاز است.

انتقال داده‌ ها به پلتفرم آنلاین

ردیاب های خودرو به‌ وسیله تکنولوژی‌ هایی مانند GPS موقعیت دقیق خودرو را ثبت می ‌کنند. اطلاعاتی مانند سرعت خودرو، مسیر حرکت و زمان ‌های مختلف حرکت نیز به پلتفرم ارسال می ‌شوند. این اطلاعات به کاربران کمک می ‌کنند تا عملکرد و رفتار راننده را مورد بررسی قرار داده و در صورت نیاز تصمیماتی در این رابطه اتخاذ کنند. در صورت وقوع حوادث، سرعت بیش از اندازه یا ورود به محدوده‌ های مشخص (Geofencing)، دستگاه ردیاب اطلاعات مربوطه را به کاربر ارسال می کند.

دسترسی به اطلاعات به صورت لحظه ای

برخی از ردیاب‌ ها به کمک اینترنت، اطلاعات لحظه ای از موقعیت خودرو و وضعیت آن را در اختیار کاربران قرار می ‌دهند. علاوه بر موقعیت، سرعت خودرو نیز به ‌صورت لحظه‌ ای در دسترس کاربران قرار می‌ گیرد.

دسترسی از راه دور

با اتصال به اینترنت، کاربران می‌ توانند به راحتی از راه دور به اطلاعات و تنظیمات دستگاه ردیاب از جمله تغییر تنظیمات، دریافت گزارش ‌ها یا حتی قفل کردن و رها کردن خودرو از راه دور دسترسی داشته باشند.

به ‌روزرسانی نرم ‌افزار

امکان آپدیت نرم ‌افزار دستگاه ردیاب نیز از طریق ارتباط اینترنتی در برخی از ردیاب ها فراهم شده است.

ارتباط با سیستم‌ های امداد

یکی از امکانات حیاتی در دستگاه‌ های ردیاب خودرو، ارتباط فوری و اطلاع ‌رسانی به سیستم ‌های امدادی می ‌باشد. این قابلیت به کاربران این امکان را می‌ دهد تا در مواقع اضطراری یا حوادث، به ‌صورت سریع با سیستم‌ های امداد ارتباط برقرار کنند. برخی دستگاه‌ های ردیاب امکان تماس اضطراری با سیستم‌ های امداد را نیز فراهم می‌ کنند. این ویژگی به کاربر این امکان را می‌ دهد تا به‌ صورت مستقیم با مراکز امداد تماس برقرار کرده و وضعیت خود را شرح دهند. برخی دستگاه‌های ردیاب امکان ارسال هشدار به اطرافیان یا افرادی که توسط کاربران مشخص می شود، نیز دارند. این اطلاعات ممکن است شامل موقعیت فعلی و یا یک شرایط اضطراری باشد.

به طور کلی می توان گفت ردیاب ها برای دریافت اطلاعات نیاز به ماهواره دارند. کاربران می توانند از اینترنت کمک بگیرند تا به صورت لحظه ای از موقعیت دقیق خودرو مطلع شوند. در حالی که ردیاب های آفلاین تنها این قابلیت را دارند تا اطلاعات را در حافظه خود ذخیره کنند.

آیا قطع اینترنت می تواند باعث قطع عملکرد ردیاب های خودرو شود؟

بسیاری از ردیاب‌ های خودرو برای انتقال داده‌ ها و اطلاعات به یک سرور یا پلتفرم آنلاین نیاز به اتصال به اینترنت دارند. در صورت قطع اینترنت، قابلیت ارسال اطلاعات به سرور ممکن است قطع شود و اطلاعات به ‌روز نشوند. برخی دستگاه های ردیاب‌ خودرو از اطلاعات ترافیک و نقشه‌ های آنلاین برای مسیریابی بهتر استفاده می‌ کنند. در صورت قطع اینترنت، این اطلاعات به‌ روزرسانی نمی‌ شوند و ممکن است مسیریابی به درستی انجام نشود.

آیا قطع اینترنت می تواند باعث قطع عملکرد ردیاب های خودرو شود

در نتیجه، قطع اینترنت می‌ تواند بر عملکرد موثر و کارآمد ردیاب‌ های خودرو تأثیر بگذارد. برخی از ردیاب‌ ها از سیم کارت‌ های دیتا استفاده می‌ کنند که باید همیشه فعال باشند تا اطلاعات به درستی ارسال شود. در مواردی که اینترنت قطع شود این نوع دستگاه ها نمی توانند اطلاعات را در کارت حافظه خود ذخیره کنند. اگر به دنبال این هستید که به صورت لحظه ای از موقعیت دقیق خودروی خود مطلع شوید، به شما توصیه می کنیم به جای استفاده از ردیاب های آفلاین از ردیاب های خودرو آنلاین استفاده کنید.

بسیار مهم است بتوانید برای ردیابی خودروی خود پرفروش ترین ردیاب خودرو که از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند را انتخاب کنید تا بتوانید با کمک آن امنیت اتومبیل خود را چندین برابر کنید.

چگونه می توان مسیریابی را بدون اینترنت انجام داد؟

اگر قصد مسافرت و یا رفتن به یک محل خاصی را دارید و مطمئن هستید دسترسی به اینترنت ندارید، بهتر است نقشه آن منطقه و مسیرهای آن را به طور کامل قبل از حرکت، بررسی کنید. جی پی اس و مسیریاب های آفلاین به دلیل عدم دسترسی به داده های ماهواره ای نمی توانند اطلاعاتی کاملی از مسیرها و جزئیات آن را در اختیار کاربران قرار دهند. در اکثر موارد علاوه بر قطعی اینترنت اگر در نقطه ای کوری نیز قرار بگیرید، در عملکرد ردیاب های آنلاین اختلال ایجاد می شود.

چگونه می توان مسیریابی را بدون اینترنت انجام داد

مقایسه ردیاب های آنلاین و آفلاین؟

همان طور که از اسامی این نوع ردیاب های مشخص است با کمک ردیاب های آنلاین می توانید به صورت لحظه ای از موقعیت خودرو مطلع شوید، در حالی که این امکان برای ردیاب های آفلاین وجود ندارد. از طرف دیگر امکان قفل و یا باز کردن درب های خودرو نیز به کمک ردیاب های آنلاین از راه دور وجود دارد. استفاده از ردیاب بدون اینترنت زمانی میسر است که یک حافظه خارجی را در دستگاه قرار دهید تا بتوانید اطلاعات را در آن ذخیره کنید.

ردیاب آفلاین ردیاب آنلاین
بدون نیاز به اتصال به اینترنت نیازمند اتصال به اینترنت
محدود به نقشه‌ های داخل حافظه دستگاه برروزرسانی آنلاین نقشه‌ ها و اطلاعات ترافیک
قابلیت استفاده در مناطق بدون سیگنال تلفن همراه قابلیت محدود برای استفاده در مناطق بدون سیگنال تلفن همراه
نیاز به برروزرسانی دستی از طریق دیگر دستگاه‌ ها قابلیت برروزرسانی آنلاین و دریافت اطلاعات جدید
کنترل محدود و تا حدودی وابسته به ویژگی‌ های دستگاه امکان کنترل از راه دور برای تنظیمات و دسترسی به اطلاعات از هر مکان
قابلیت دسترسی به اطلاعات آب و هوا ندارد قابلیت دسترسی به اطلاعات آب و هوا دارد

استفاده از ردیاب بدون اینترنت برای ذخیره کردن اطلاعات

جی پی اس های ماهواره ای از جمله ردیاب های خودرو می توانند به افراد این اجازه را دهند تا بدون دغدغه برای وصل شدن اینترنت، از مزایای این نوع دستگاه ها استفاده کنند. امکان ثبت اطلاعات در حافظه ردیاب های آفلاین بدون این که نیاز به اینترنت باشد در نقطه های کور وجود دارد.

اگر شما نیز تجربه ای در زمینه استفاده از ردیاب بدون اینترنت دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ردیاب خودرو 206

ردیاب خودرو ۲۰۶

خرید ردیاب خودرو پژو ۲۰۶ ردیاب خودرو پژو ۲۰۶ به عنوان یک سیستم امنیتی و ضد سرقت امروزه توسط بسیاری از افراد استفاده می شود.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو کوییک

ردیاب خودرو کوییک

فروش ردیاب خودرو کوییک با کمک ردیاب های خودرو کوییک به فروش رسیده توسط مجموعه فاتحان، می توانید به عملکرد خودروی خود به صورت آنلاین،

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو ساینا

ردیاب خودرو ساینا

فروش ردیاب خودرو ساینا با وجود طراحی که در ساخت خودروهای ساینا به کار رفته است، اما میزان امنیت این مدل خودروها بسیار بالا نیست.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو تیبا

ردیاب خودرو تیبا

فروش ردیاب خودرو برای تیبا ردیاب ‌های خودرو امروزه به عنوان یک ابزار امنیتی و ارتباطی بسیار مهم شناخته می ‌شوند. در مورد خودروهای مدل

ادامه مطلب »