بررسی انواع سنسورهای ردیاب خودرو و لوازم جانبی آن

مقدمه

انواع سنسورهای ردیاب خودرو و لوازم جانبی آن می توانند باعث بهبود عملکرد ردیاب حرفه ای خودرو شوند. به طور کلی می توان گفت بدون هر یک از قطعات و لوازم جانبی دستگاه های ردیاب، امکان کنترل سرعت، افزایش ایمنی خودرو، کنترل مصرف سوخت، انتخاب بهترین مسیر برای حرکت، ثبت داده و غیره وجود ندارد. اگر قصد خریداری جدیدترین ردیاب خودرو را داریند، به شما عزیزان توصیه می کنیم حتما امکانات آن ها را بررسی کرده و پس از اطمینان از سالم بودن تمامی قطعات آن اقدام به خریداری ردیاب مد نظر خود کنید.

مجموعه فاتحان به عنوان یکی از بهترین مراکزی که در زمینه  عرضه پرفروش ترین ردیاب خودرو و لوازم جانبی آن فعالیت دارد، قادر است بهترین برندهای ردیاب خودرو را در سرتاسر کشور در اختیار مشتریان عزیز خود قرار دهد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مهمترین سنسورهای ردیاب خودرو و قطعات جانبی آن به شما پیشنهاد می کنیم این مقاله را تا انتها مطالعه کنید.

با سنسور ردیاب های خودرو بیشتر آشنا شوید

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و فناوری، موارد استفاده از دستگاه ردیاب خودرو و جی پی اس افزایش یافته است. مدیران ناوگان و حتی صاحبان خودرو برای افزایش امنیت خودرو، از ردیاب ها استفاده می کنند. با کمک سنسورهای ردیاب خودرو و قطعات جانبی آن می توانید اطلاعات را به راحتی ثبت کنید.

با سنسور ردیاب های خودرو بیشتر آشنا شوید

در جدول زیر می توانید مهمترین سنسور و لوازم جانبی ردیاب های خودرو و مشخصات هر یک از آن ها را مشاهده کنید:

نوع سنسور دستگاه ردیاب خودرو و قطعات جانبی آن ویژگی
سیستم شناسایی راننده iButton مدیران ناوگان می توانند با کمک این سیستم از راه دور،  بر رفتار کارکنان را نظارت کنند
سیستم کارتخوان RFID در این سیستم از کارت های مغناطیسی برای بررسی رفتار رانندگان استفاده می شود
کی لس استارتر امکان روشن کردن خودرو بدون سوئیچ را از راه دور را فراهم می کند
سنسور دما قابل استفاده برای مدیریت خودروهایی که محموله های حساس به دما را حمل می کنند
سنسور مدیریت مصرف سوخت با کمک آن می توان هزینه های مرتبط با مصرف سوخت در ناوگان ها را مدیریت کرد
کن باس کانتکتلس ریدر کاربران می توانند با کمک آن، اطلاعات مربوط به عملکرد خودرو را بدون تماس با درگاه مربوطه، دریافت کنند
سیستم برق اضطراری در صورت قطعی برق می تواند برق مورد نیاز دستگاه ردیاب خودرو را تامین کند
کابل OBDII امکان دریافت سیگنال های جی پی اس را برای کاربران راحت تر می کند

 

مشخصات انواع سنسور و لوازم جانبی ردیاب خودرو

سنسور دما

سنسور دما در دستگاه‌ های ردیاب خودرو یکی از اجزای مهم است که به اندازه ‌گیری دمای محیط یا دمای داخلی خودرو می ‌پردازد. این سنسورها معمولا از تکنولوژی ‌های مختلفی برای اندازه ‌گیری دما استفاده می ‌کنند. سنسورهای دما با دقت بالا عمل می ‌کنند و قادرند تغییرات کوچک دما را اندازه گیری کنند.

این سنسورها باید دارای رنج اندازه ‌گیری وسیعی باشند تا بتوانند تغییرات دمای محیط را از دماهای بسیار پایین تا بالا اندازه ‌گیری کنند. این خصوصیت مختصات جغرافیایی متفاوت و شرایط آب و هوایی گوناگون را در نظر گرفته و داده‌ های دمای محیط را به دقت ارائه می ‌دهند.

سنسور دما ردیاب خودرو

به علت این که سنسور در داخل خودرو نصب می ‌شوند، باید در برابر دماهای بالا (دمای تابستان) و پایین (دمای زمستان) مقاوم باشند. سنسور دما باید قابلیت ارتباط با سیستم ردیاب را داشته باشد تا اطلاعات به صورت زمان‌ بندی شده و دقیق به سرور یا سیستم مدیریت ارسال شود. استفاده از ردیاب های خودرویی که مجهز به سنسور دما هستند در خودروهای حمل مواد غذایی، دارویی و بهداشتی بسیار کاربرد دارند. شما عزیزان می توانید بسته به نیاز خود محدوده دمایی مشخصی را در ردیاب تنظیم کنید تا در صورت افزایش و یا کاهش دما، ردیاب بتواند به شما هشدار دهد.

از جمله مهمترین کاربردهای سنسور دما در ردیاب خودرو شامل موارد:

  • مانیتورینگ دما در داخل خودرو
  • کنترل سیستم گرمایش و سرمایش خودرو
  • ثبت دماهای محیط برای تجزیه و تحلیل دقیق‌ تر عملکرد خودرو
  • هشدار در صورت تغییرات ناگهانی دما که ممکن است بر روی عملکرد یا ایمنی خودرو تاثیر بگذارد

سنسور مدیریت مصرف سوخت

سنسور سوخت یکی از اجزای کلیدی در دستگاه ردیاب خودرو است که به منظور نظارت بر مصرف سوخت و مدیریت سطح سوخت مورد استفاده قرار می ‌گیرد. این سنسورها از تکنولوژی‌ های مختلفی برای اندازه‌ گیری مقدار سوخت استفاده می ‌کند. اطلاعات دقیق در مورد مصرف سوخت به مدیران و مالکان خودرو کمک می ‌کند تا راهکارها بهینه تری برای کاهش هزینه‌ های سوخت را ارائه دهند.

سنسور مدیریت مصرف سوخت

مهمترین ویژگی سنسور سوخت، توانایی ثبت و نگهداری تاریخچه مصرف سوخت خودرو است. این اطلاعات برای تحلیل مصرف سوخت در طول زمان و تصمیم‌ گیری‌ های مدیریتی، مفید است. اطلاعات اندازه‌ گیری شده توسط سنسور سوخت باید به سیستم ردیاب یا سرور ارسال شوند. اگر میزان سوخت به حد خاصی برسد، سنسور سوخت باید توانایی ارسال هشدار به مدیر یا مالک خودرو را داشته باشد تا اقدامات اضطراری در این باره انجام شود. در صورت برداشت غیر مجاز سوخت از باک خودرو و یا سرقت سوخت از خودرو، ردیاب می تواند به شما هشدار دهد.

مقاله پیشنهادی : سنسور سطح سنج مخزن سوخت

سیستم شناسایی راننده

کلیدهای شناسایی خاص (iButton) می ‌توانند برای شناسایی راننده مورد استفاده قرار گیرند. این کلیدها معمولا به صورت کدی یا ترکیبی هستند و با وارد کردن کد یا ترکیب مشخص، راننده شناسایی می‌ شود. مدیران ناوگان بر روی هر خودرو یک دستگاه کلید خوان با کلید اختصاصی iButton نصب می کنند، این دستگاه در نهایت به ردیاب های خودرو متصل می شوند. iButton با دستگاه کلید خوان نصب شده بر روی خودرو تطابق دارد. با اتصال iButton به دستگاه کلید خوان، خودرو روشن می شود. استفاده از این سیستم در خودرو علاوه بر شناسایی راننده می تواند از سرقت خودرو نیز تا حد بسیار زیادی جلوگیری کند.

سیم برق اضطراری ردیاب خودرو

سیم برق اضطراری در ردیاب خودرو یک ویژگی مهم است که به خودروی شما امکان ارتباط با سیستم ردیاب در شرایط اضطراری فراهم می‌کند. این سیم برق به طور معمول به منظور اطمینان از ادامه فعالیت ردیاب در شرایطی مانند قطع برق یا حوادث و وضعیت‌ های اضطراری مورد استفاده قرار می‌ گیرد. در صورتی که برق اصلی خودرو قطع شود، سیم برق اضطراری به عنوان منبع انرژی جایگزین فعال می‌ شود تا ردیاب به کار خود ادامه دهد.

با این ویژگی، ردیاب به عنوان یک ابزار مهم برای امنیت، مدیریت ناوگان، و کمک به سرویس‌ های اضطراری در هنگام حوادث می تواند عمل کند و امکان مانیتورینگ مداوم بر روی وسیله نقلیه را فراهم می‌ سازد.

سیم برق اضطراری ردیاب خودرو

رله خاموش ‌کن

رله خاموش‌کن به کاربر این امکان را می‌ دهد تا از طریق یک اپلیکیشن موبایل یا پلتفرم وب، خودرو را از راه دور قطع یا روشن کند. این کنترل از راه دور به مدیریت ناوگان و ایجاد امکانات امنیتی مؤثر کمک می‌ کند. با استفاده از رله خاموش‌کن، در صورت سرقت، کاربران می‌ توانند خودرو را قطع کرده و جلوی حرکت غیرمجاز آن را بگیرند تا از خسارات بیشتر جلوگیری شود. این ویژگی به مدیران ناوگان این امکان را می‌ دهد تا خودروها را در زمان‌ ها و مکان‌ های خاص خاموش کرده و از مصرف انرژی غیرضروری جلوگیری کنند. این موضوع به بهبود کارایی سوخت و کاهش هزینه‌ ها کمک می‌ کند.

کارتخوان Rfid

کارتخوان RFID یک تکنولوژی شناسایی بی‌ سیم است که از امواج رادیویی برای ارتباط با تگ‌ های RFID استفاده می ‌کند. در مورد ردیاب خودرو، کارتخوان RFID به عنوان یک راه برای شناسایی و احراز هویت خودرو و یا افرادی که دسترسی به خودرو دارند، استفاده می‌ شود.

با استفاده از کارتخوان RFID، می ‌توان محدوده‌ های جغرافیایی مجاز برای استفاده از خودرو را تعریف کرد.  نوع رفتار و عملکرد این کارت مغناطیسی بسیار مشابه با iButton است.

کی لس استارتر

کی لس استارتر به یک سیستم استارت خودرو اشاره دارد که بدون نیاز به استفاده از کلید فیزیکی، اجازه راه‌ اندازی و توقف موتور را می ‌دهد. برخی از ردیاب ‌های خودرو از تکنولوژی کی لس استارتر برای افزودن امکانات راه ‌اندازی و خاموش کردن خودرو را به سیستم های خود استفاده می‌ کنند. شما عزیزان می توانید به راحتی با کمک کی لس استارتر به عنوان یکی از لوازم های جانبی ردیاب های خود توسط اپلیکیشن ردیابی که بر روی گوشی های هوشمند خود نصب کرده اید، خاموش و یا روشن کردن خودرو را مدیریت کنید.

کن باس کانتکتلس ریدر

این قطعه می توانند به کاربران این اجازه را بدهد تا داده هایی که در دستگاه های ردیاب ثبت شده است، بتوانند از روی سیستم الکترونیکی بخوانند.

کابل رابط اتصال OBDII / OBD2

این کابل ارتباط مستقیم با سیستم‌ های خودرو را فراهم می ‌کند و اطلاعات به‌ روز و دقیقی را ارائه می‌ دهد. با کمک این کابل های رابط می توانید سیگنال های جی پی اس را بدون این که در آن ها اختلالی به وجود آید،داده های مربوطه را دریافت کنید.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله به آن اشاره کردیم سنسورهای ردیاب خودرو و قطعات جانبی آن می توانند به کاربران این اجازه را دهند تا از امکانات گسترده ردیاب های خودرو استفاده کنند. کیفیت قطعات و سنسورهایی که در دستگاه های ردیاب به کار می روند، می تواند بر روی عملکرد و طول عمر آن تاثیر بگذارد. برای این که بتوانید داده های مورد نیاز خود را بدون اختلال دریافت کنید، بهتر است از بهترین ردیاب های خودرو موجود در بازار برای نصب بر روی اتومبیل خود را انتخاب کنید. اگر شما عزیزان نیز اطلاعاتی درباره انواع سنسورهای ردیاب خودرو دارید، می توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ردیاب خودرو 206

ردیاب خودرو ۲۰۶

خرید ردیاب خودرو پژو ۲۰۶ ردیاب خودرو پژو ۲۰۶ به عنوان یک سیستم امنیتی و ضد سرقت امروزه توسط بسیاری از افراد استفاده می شود.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو کوییک

ردیاب خودرو کوییک

فروش ردیاب خودرو کوییک با کمک ردیاب های خودرو کوییک به فروش رسیده توسط مجموعه فاتحان، می توانید به عملکرد خودروی خود به صورت آنلاین،

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو ساینا

ردیاب خودرو ساینا

فروش ردیاب خودرو ساینا با وجود طراحی که در ساخت خودروهای ساینا به کار رفته است، اما میزان امنیت این مدل خودروها بسیار بالا نیست.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو تیبا

ردیاب خودرو تیبا

فروش ردیاب خودرو برای تیبا ردیاب ‌های خودرو امروزه به عنوان یک ابزار امنیتی و ارتباطی بسیار مهم شناخته می ‌شوند. در مورد خودروهای مدل

ادامه مطلب »