راهکار ردیاب متصل به ای سی یو ارائه شده توسط شرکت فاتحان

راهکار ردیاب متصل به ای سی یو ارائه شده توسط شرکت فاتحان

بررسی سلامت خودرو همیشه مد نظر مالکان خودرو و ماشین آلات بوده و هست. پس استفاده از راهکار ردیاب خودرو فاتحان متصل به ای سی یو می توان به این مهم دست یافت.

با توجه به افزایش روز افزون قیمت قطعات خودرو این امر از لحاظ روانی و اقتصادی برای صاحبان خودرو حائز اهمیت می باشد.

راهکار ارائه شده توسط شرکت فاتحان مانیتورینگ عملکرد اقسام مختلف از جمله بلوک های مختلف مثل موتور، جعبه دنده، فن ها و ما بقی اجزاء برقی می باشد.

ردیاب متصل به ای سی یو توسط کابل های کن باس یا رابط OBD به خودرو متصل می گردند.

امکانات پایه ردیاب متصل به ای سی یو

ساده ترین امکانات همیشه در جهت امنیت خودرو کاربری دارند، امکاناتی مانند: مکان لحظه ای، سرعت لحظه ای، مسیر های گذشته، محدوده های جغرافیایی، گزارش توقفات و کارکرد های درجا و … می باشند.

امکانات ذکر شده ساده ترین امکانات ردیاب خودرو متصل به ای سی یو  که در عین سادگی بسیار کاربردی می باشند و در جهت حفظ و حراست از خودرو بسیار لازم و مفید هستند.

اما از مبحث امنیت و ضد سرقت بودن خودرو که بگذریم به امکاناتی بسیار کاربردی در جهت حفظ سلامت خودرو می رسیم. حضور امکاناتی که بتوان با بررسی مقادیر مانیتور شده داخل سیستم ردیابی فاتحان به نمودار و جمع بندی کلی از معایب خودرو دست یافت.

امکانات پیشرفته ردیاب متصل به ای سی یو بر پایه اطلاعات کامپیوتر مرکزی

بسیاری از معایب اساسی خودرو ها که در لحظه گریبان مالک را گرفته و مخارج بسیار سنگینی برای او به ارمغان می آورد در ابتدا یک اشکال بسیار ساده در یک قسمت بوده که قابل مشاهده نبوده و پیگیری ای هم از سمت راننده صورت نگرفته.

مثال اول:

یکی از عوامل بالا رفتن دمای موتور (بدون نشتی در رادیاتور آب و بدون خرابی واتر پمپ) می تواند یک قطه ساده به اسم درب رادیاتور باشد.

که به مرور زمان باعث هدر رفت آب و سپس از بین رفتن واشر سر سیلندر خودرو و در مواقع حاد باعث از بین رفتن سر سیلندر می شود.

در صورتی که می توان با تغییر خارج از عرف دما درون سیستم ردیابی فاتحان و با استفاده از ردیاب متصل به ای سی یو، از افزایش به دمای موتور در ساعات و روز های مختلف به این آگاهی رسید که قسمت کوچکی دچار نقص شده است.

مثال دوم:

فشار و میزان روغن از دیگر علائم حیاتی خودرو می باشند که هیچگاه در دسترس راننده و مالک نیستند و لازم است دستگاه دیاگ به کامپیوتر خودرو متصل شده و میزان آن را اعلام کند.

نشت روغن و کاهش فشار آن باعث سایش قطعات موتور بر روی هم و در نتیجه خرابی میل لنگ، شاتون، یاتاقان و … می گردد که تعمیر این خرابی ها نیاز به هزینه های هنگفتی در سطوح مالی مختلف دارد.

در حالی که میزان لحظه ای فشار و مقدار روغن بصورت کامل درون سامانه ردیابی فاتحان قابل مشاهده می باشد.

پس می توان با دیدن نرخ تغییر آن ها در روز های مختلف از شروع خرابی های جزئی مطلع شد و قبل از رسیدن به مراحل بحرانی با مخارج سبک تر از معایب بزرگ جلوگیری نمود.

مثال سوم:

از دیگر علائم خرابی خودرو مصرف سوخت بیش از حد می باشد که علائم اولیه و ثانویه دارد. علائم اولیه باعث افزایش مخارج جاری و علائم ثاونیه باعث ایجاد نیاز به تعویض قطعات سوخت رسانی دارد.

تغییر غیر عادی مصرف سوخت و افزایش آن باعث سوزاندن بیش از حد سوخت و افزایش مخارج سوختی می گردد و علائم ثاونیه باعث خرابی شمع، وایر شمع، کوئل، دهانه سیلندر، سوزن های انژکتور، پمپ سوخت و … می گردد.

عمدتا اوایل خرابی با یک شست و شوی معمولی سوزن انژکتور، پاک کردن استپر موتور و تعویض وایر ها و پاک سازی شمع به راحتی قابل حل می باشد اما در صورت ادامه پیدا کردن وضعیت بحرانی شده و یک تعمیر اساسی موتور نیاز است.

مثال چهارم:

در خودرو های سنگین فشار اکسل ها و باد لاستیک ها نشان دهنده تنظیم نبودن ارتفاع و یا باد لاستیک می باشد که این پارامتر ها در نرم افزار فاتحان قابل مشاهده می باشد.

در صورتی که هر یک از مقادیر خارج از عرف باشد می تواند زود تر از خرابی های اساسی که منجر به دفورمه شدن محور ها یا رینگ ها گردد به شما اطلاع دهد تا با یک رسیدگی ساده و کم هزینه از خرابی اساسی جلوگیری نمایید.

مشاهده تمامی امکانات ذکر شده با اتصال رابط کن باس یا رابط OBD امکان پذیر است.

نتیجه گیری:

با در دست داشتن هر یک از اطلاعات ذکر شده می توان به راحتی از خرابی های اساسی و گاها جبران ناپذیر با کمترین هزینه جلوگیری نمود.

در ضمن یک ردیاب خودرو متصل به این سیستم باعث افزایش ایمنی خودروی شما می گردد.

پس به نحوی با یک تیر دو نشان زده اید.

برای تهیه ردیاب متصل به ای سی یو و رابط کن باس فاتحان با تلفن های موجود در سایت فاتحان تماس حاصل کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ردیاب خودرو 207

ردیاب خودرو ۲۰۷

فروش ردیاب خودرو پژو ۲۰۷ ردیاب های خودرو با توجه به نحوه طراحی که در آن ها به کار رفته است، می توانند مانند یک

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو 206

ردیاب خودرو ۲۰۶

خرید ردیاب خودرو پژو ۲۰۶ ردیاب خودرو پژو ۲۰۶ به عنوان یک سیستم امنیتی و ضد سرقت امروزه توسط بسیاری از افراد استفاده می شود.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو کوییک

ردیاب خودرو کوییک

فروش ردیاب خودرو کوییک با کمک ردیاب های خودرو کوییک به فروش رسیده توسط مجموعه فاتحان، می توانید به عملکرد خودروی خود به صورت آنلاین،

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو ساینا

ردیاب خودرو ساینا

فروش ردیاب خودرو ساینا با وجود طراحی که در ساخت خودروهای ساینا به کار رفته است، اما میزان امنیت این مدل خودروها بسیار بالا نیست.

ادامه مطلب »