ردیاب بلوتوثی و ردیاب GPS کدام یک را انتخاب کنیم؟

مقدمه

ردیاب های هوشمند دستگاه های بسیار کوچکی هستند که به کمک آن می توانید محل دقیق خودرو، حیوانات، وسایل گمشده را پیدا کرده و همچنین می توانید از آن ها برای مدیریت کسب و کارهای خود استفاده کنید. انواع ردیاب های هوشمندی که امروزه در بازار موجود هستند، دارای ابعاد و امکانات متفاوتی هستند، شما می توانید با توجه به نیاز و میزان بودجه ای که قصد صرف برای خرید آن ها را دارید، ردیاب خودرو را سفارش دهید. در این محتوا به مقایسه ردیاب بلوتوثی با GPS و مزیت هایی که استفاده از هر کدام برای کاربران دارند، می پردازیم.

دلایل استفاده از ردیاب جی پی اس خودرو

استفاده از ردیاب جی ‌پی ‌اس (GPS) برای خودروها در حال حاضر بسیار شایع شده است. یکی از دلایل اصلی استفاده از ردیاب جی‌ پی ‌اس این می باشد که با استفاده از این نوع دستگاه امکان پیدا کردن خودرو در هر زمان و مکان برای افراد فراهم شده است. این امر به مالکان خودروها اطمینان می ‌دهد که می ‌توانند در صورت سرقت یا گم شدن، خودرو به راحتی آن را پیدا کنند.

ردیاب بلوتوثی و ردیاب GPS کدام یک را انتخاب کنیم

استفاده از ردیاب جی ‌پی ‌اس می ‌تواند به عنوان ابزاری به صرفه‌  برای مسیریابی و مدیریت مصرف سوخت نیز منجر شود. برخی از سیستم‌های ردیاب جی‌ پی‌ اس به مالکان اطلاعات مفیدی مانند تعویض روغن، تعمیرات ضروری و برنامه‌ ریزی نگهداری منظم را ارائه می ‌دهند. این خدمات می‌توانند عمر خودرو را افزایش دهند.

اگر قصد خرید ردیاب خودرو را دارید، می توانید به فروشگاه فاتحان مراجعه کرده و پس از مطالعه مشخصات هر یک از ردیاب ها، بهترین آن ها را متناسب با نیاز خود سفارش دهید. این مجموعه امکان فروش محصولات خود را با سرتاسر کشور فراهم کرده است، شما عزیزان می توانید مطمئن باشید با سفارش ردیاب خودرو و استفاده از اپلیکیشن ردیابی فاتحان هیچ گونه هزینه اضافه ای را بابت خرید این نوع دستگاه ها پرداخت نخواهید کرد. در صورتی که هر گونه سوال در زمینه نحوه ثبت درخواست های خود در مجموعه فاتحان دارید، می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید.

دلایل استفاده از ردیاب جی پی اس خودرو

با ردیاب بلوتوثی امنیت خودرو را افزایش دهید

ردیاب بلوتوثی یک دستگاه کوچک و هوش مصنوعی است که از تکنولوژی بلوتوث برای برقراری ارتباط با دستگاه‌ های دیگر استفاده می‌ کند. این دستگاه به افراد این امکان را می ‌دهد تا اشیاء مهم خود را پیدا کنند و از گم شدن آن جلوگیری کنند. استفاده از ردیاب ‌های بلوتوثی به عنوان ابزاری برای افزایش امنیت خودروها از اهمیت ویژه ‌ای برخوردار است. برخی از ردیاب ‌های بلوتوثی به مالکان اجازه می ‌دهند تا حدود مشخصی را برای خودرو تعیین کنند، اگر خودرو از این حدود خارج شود (به عنوان مثال، اگر از مکان پارک خارج شود)، ردیاب به مالک خودرو هشدار می دهد. این امکان می ‌تواند در جلوگیری از سرقت یا استفاده غیرمجاز از خودرو مؤثر باشد.

ردیاب‌ های بلوتوثی معمولاً فاصله محدودی بین دستگاه اصلی (مانند گوشی همراه) و خود ردیاب را پوشش می‌ دهند. این به معنای این است که ارتباط‌ های کوتاه مدت بین دستگاه‌ ها به سرعت ایجاد و قطع می ‌شوند و برای انتقال اطلاعات کم حجم مانند موقعیت جغرافیایی یا اطلاعات کمکی برای پیدا کردن یک شی ء مفید هستند. ردیاب‌ های بلوتوثی می‌ توانند از کودکان یا حیوانات خانگی محافظت کنند. با نصب یک ردیاب بلوتوث بر روی کوله‌ پشتی کودکان یا گردنبند حیوانات خانگی، شما می‌ توانید به راحتی موقعیت آن ها به صورت لحظه ای دنبال کنید.

با ردیاب بلوتوثی امنیت خودرو را افزایش دهید

مقایسه ردیاب بلوتوث با GPS

ردیاب‌ های بلوتوثی و ردیاب‌ های GPS هر دو ابزارهای مفیدی برای پیدا کردن اشیاء یا افراد گم ‌شده هستند، اما این دو تکنولوژی تفاوت ‌ها و کاربردهای مختلفی نیز دارند. در جدول زیر به مقایسه ردیاب بلوتوثی با GPS و مهمترین تفاوت آن ها با یکدیگر می پردازیم.

ویژگی ردیاب بلوتوثی ردیاب GPS
تکنولوژی مکان‌ یابی بلوتوث GPS (ماهواره)
دامنه عملکرد معمولاً در محدوده نزدیک، دستگاه متصل می شود قابلیت پوشش دهی گسترده
دقت موقعیت معمولاً دقت کمتر (چند متر تا چند ده متر) دقت بالا (چند متر تا چند ده متر)
مصرف انرژی مصرف انرژی کمتر مصرف انرژی بیشتر
نوع منبع تغذیه باتری معمولی باتری بزرگ یا منبع تغذیه قوی‌ تر
کاربرد پیدا کردن اشیاء شخصی در محیط نزدیک پیدا کردن موقعیت دقیق خودرو در تمام نقاط
  1. تکنولوژی مکان یابی

اصلی ‌ترین ویژگی ردیاب ‌های GPS این است که از ماهواره ‌ها برای تعیین موقعیت جغرافیایی دقیق استفاده می ‌کنند. این ماهواره‌ ها به خودروی شما یک سیگنال ارسال می ‌کنند و دریافت سیگنال ‌ها از چند ماهواره مختلف به دستگاه GPS اجازه می ‌دهد تا موقعیت دقیق خودرو را تعیین کنند.

ردیاب بلوتوثی از تکنولوژی بلوتوث برای برقراری ارتباط بین دستگاه ردیاب و دستگاه متصل (معمولاً گوشی همراه) برای پیدا کردن اشیاء، استفاده می‌ کند. در کل، تفاوت اصلی بین ردیاب GPS و ردیاب بلوتوثی در تکنولوژی مکان ‌یابی و دامنه عملکرد آن ها است.

تکنولوژی مکان یابی ردیاب جی پی اس

  1. دامنه محدود

ردیاب‌ های GPS دارای دامنه عملکرد گسترده‌ تری هستند، این امر به این دلیل است که این دستگاه‌ ها از ماهواره‌ های مصنوعی برای تعیین موقعیت جغرافیایی استفاده می ‌کنند. دقت موقعیت ردیاب‌ های بلوتوثی به مقدار فاصله از دستگاه متصل و از محیط بستگی دارد.

  1. دقت موقعیت

ردیاب GPS دارای دقت بالا در تعیین موقعیت جغرافیایی هستند و معمولاً در چند متری دقت دارند.

ردیاب بلوتوثی دقت آن ها به مقدار فاصله از دستگاه متصل و از محیط بستگی دارد، اما معمولاً دقت کمتری نسبت به ردیاب GPS دارند.

  1. مصرف انرژی

ردیاب‌ های GPS معمولاً به باتری یا منبع تغذیه قوی‌ تری نیاز دارند. دلیل این مصرف انرژی بیشتر به تکنولوژی پیچیده‌ تری که در آن ها استفاده می‌ شود، برمی‌ گردد. برای این که بتوانند سیگنال‌ های ماهواره‌ ها را دریافت و پردازش کنند و موقعیت دقیق خودرو را اعلام کنند، نیاز به مصرف بیشتر انرژی دارند. برای این نوع ردیاب‌ ها، معمولاً باتری‌ های بزرگتر و یا منابع تغذیه اضافی مورد نیاز هستند. این به معناست که شما ممکن است نیاز به تعویض مکرر باتری یا اتصال دائمی به منبع تغذیه داشته باشید.

ردیاب بلوتوثی مصرف انرژی کمتری دارند و باتری‌ های معمولی برای طولانی مدت می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند. مصرف انرژی کمتر ردیاب‌ های بلوتوثی به این معناست که شما نیاز به تعویض کمتر باتری دارید و می‌ توانید ردیاب را برای مدت طولانی‌ تری بدون نگرانی از انقضاء باتری مورد استفاده قرار دهید.

  1. قیمت

ردیاب GPS معمولاً گران ‌تر هستند به دلیل تکنولوژی پیچیده ‌تری که در آن ها استفاده می ‌شود. ردیاب بلوتوثی معمولا ارزان ‌تر هستند و در دسترس برای افراد بسیاری هستند.

سخن پایانی

اگر قصد استفاده از ردیاب های هوشمند را دارید بهتر است در ابتدا به مقایسه ردیاب بلوتوثی با GPS پرداخته و درباره تفاوت هر یک از آن ها مطلع شوید. با توجه به نوع کاربری و نحوه استفاده از ردیاب های هوشمند، نوع مدلی که قصد خریداری آن ها را دارید نیز متفاوت می باشد. برای افزایش امنیت خودروهای خود بهتر است از ردیاب های جی پی اس استفاده کنید تا بتوانید از موقعیت دقیق خودروهای خود در فواصل زیاد مطلع شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ردیاب خودرو 206

ردیاب خودرو ۲۰۶

خرید ردیاب خودرو پژو ۲۰۶ ردیاب خودرو پژو ۲۰۶ به عنوان یک سیستم امنیتی و ضد سرقت امروزه توسط بسیاری از افراد استفاده می شود.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو کوییک

ردیاب خودرو کوییک

فروش ردیاب خودرو کوییک با کمک ردیاب های خودرو کوییک به فروش رسیده توسط مجموعه فاتحان، می توانید به عملکرد خودروی خود به صورت آنلاین،

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو ساینا

ردیاب خودرو ساینا

فروش ردیاب خودرو ساینا با وجود طراحی که در ساخت خودروهای ساینا به کار رفته است، اما میزان امنیت این مدل خودروها بسیار بالا نیست.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو تیبا

ردیاب خودرو تیبا

فروش ردیاب خودرو برای تیبا ردیاب ‌های خودرو امروزه به عنوان یک ابزار امنیتی و ارتباطی بسیار مهم شناخته می ‌شوند. در مورد خودروهای مدل

ادامه مطلب »