ویژگی های منحصر به فرد ردیاب های ساعتی

مقدمه

ردیاب های ساعتی به عنوان یکی از مدل های ردیاب های شخصی، می توانند اطلاعات بسیار زیادی را در اختیار کاربران قرار دهند. از ردیاب های شخصی می توان برای کودکان، سالمندان، معلولین، نابینایان و حتی در سفرها و برخی از مشاغل سخت استفاده کرد. شما عزیزان با خریداری بهترین مدل ردیاب های ساعتی و استفاده از آن ها برای عزیزان خود، می توانید امنیت آن ها را افزایش دهید. امکان اتصال ردیاب های ساعتی به تلفن های همراه، وجود دارد. با استفاده از این قابلیت می توانید به صورت آنلاین و آفلاین مسیرهای طی شده و موقعیت مکانی دقیق ساعت را ردیابی کنید. با تعیین کردن محدوه مکانی فرضی برای ساعت های هوشمند، در صورت خروج از آن محدوده ردیاب به شما هشدار می دهد. در این محتوا ما قصد داریم در ارتباط با نحوه عملکرد ردیاب ساعتی، امکانات به کار رفته در آن ها به صورت مفصل توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله ما را همراهی کنید.

بررسی تفاوت های میان ردیاب ساعتی در مقایسه با سایر جی پی اس ها

ردیاب‌ های ساعتی نسبت به دیگر دستگاه‌ ردیاب خودرو و جی ‌پی ‌اس با توجه به ویژگی ‌ها و کاربردهای خاصی که دارند، می ‌توانند تجربه کاربری را بهبود بخشند. ردیاب ‌های ساعتی اغلب با طراحی ظاهری متفاوت و شیک ‌تر در مقایسه با دستگاه ‌های جی ‌پی ‌اس عرضه می ‌شوند. این طراحی جمع و جور و معمولا با صفحه نمایش کوچک ‌تر به کاربر این امکان را می‌ دهد تا در کارهای روزمره خود از آن‌ها استفاده کنند.

به طور کلی می توان گفت نحوه عملکرد ردیاب ساعتی با دستگاه های جی پی اس تفاوت چندانی ندارند و نحوه استفاده از آن ها تقریبا مشابه با یکدیگر است، تنها تفاوت آن ها  از لحاظ ابعاد و سایز می باشد. اندازه ردیاب های ساعتی در مقایسه با جی پی اس باعث سهولت استفاده از آن ها شده است.

بررسی تفاوت های میان ردیاب ساعتی در مقایسه با سایر جی پی اس ها

امکانات ارائه شده توسط ردیاب های ساعتی

انواع ردیاب های ساعتی با توجه به نوع امکاناتی که دارند، می توانند امکانات و قابلیت های متفاوتی را برای کاربران ارائه دهند. در زمان خرید ردیاب های ساعتی بهتر است در قدم اول نحوه عملکرد ردیاب ساعتی را بررسی کرده و سپس اقدام به خرید آن ها کنید.

امکان تعیین محدوده جغرافیایی امن

این ویژگی به والدین اجازه می ‌دهد تا یک محدوده امن برای فعالیت کودکان خود تعیین کنند. در صورت خروج از این محدوده، سیگنال هشدار به والدین ارسال می ‌شود تا آن‌ ها در جریان باشند و اطمینان حاصل شود که کودکان در محیط امن قرار دارند. کاربران می ‌توانند همچنین محدوده ای را برای خودروی خود تعیین کنند تا در صورت حرکت آن خارج از این محدوده، هشداری را دریافت کنند، این ویژگی بسیار مشابه به دستگاه های ردیاب ماشین می باشد، این امکان به عنوان یک ابزار امنیتی مؤثر در جلوگیری از سرقت خودرو عمل می ‌کند.

امکان تعیین محدوده جغرافیایی امن

برای کسب‌ وکارها که نیاز به ردیابی موقعیت کارمندان در سفرهای کاری دارند، امکان تعیین محدوده جغرافیایی برای هر پروژه یا موقعیت کاری مختص به آن‌ ها توسط ردیاب های ساعتی وجود دارد. این اطلاعات می‌ تواند به بهینه ‌سازی مدیریت و افزایش کارایی کسب ‌وکارها کمک کند. با تعیین محدوده جغرافیایی، می ‌توان به صورت اختصاصی برای هر حوزه، از هشدارها استفاده کرد. به عنوان مثال، در صورت ورود یا خروج از محدوده مشخص، می ‌توان هشدارهای متفاوتی فعال کرد که بر اساس شرایط مختلف، تعیین شوند.

کوچکترین ردیاب شخصی

ردیاب ‌های ساعتی به دلیل طراحی جمع و جور و شکیل خود، از نظر ظاهری به کاربران این اجازه را می دهد تا آن ها را در دست داشته باشند و از امکانات آن به راحتی استفاده کنند. برخلاف اندازه کوچکی که ردیاب های ساعتی دارند، این دستگاه ها کارآیی زیادی دارند.

کوچکترین ردیاب شخصی

آنتن دهی در مکان های مختلف

بسیاری از ردیاب‌ های ساعتی دارای آنتن داخلی هستند که درون بدن دستگاه جای گرفته اند. این آنتن‌ ها به علت وجود در داخل دستگاه، قابل رویت نیستند و باعث ظاهر زیبا و جمع و جور دستگاه می‌ شوند. با توجه به نحوه طراحی ردیاب های ساعتی، امکان آنتن دهی در مکان های مختلف در ردیاب های ساعتی وجود دارد.

امکان مکالمه دو طرفه

برخی از ردیاب‌ های ساعتی دارای قابلیت ارتباط صوتی دوطرفه با کودکان است، این امکان به والدین این اجازه را می دهد تا کنترل بیشتری بر روی فرزندان خود داشته باشند.

قابلیت نگهداری شارژ

قابلیت نگهدای شارژ طولانی مدت در ردیاب های ساعتی، این امکان را به شما می دهد تا بتوانید از آن ها در مدت زمان طولانی بدون این که خاموش شوند، استفاده کنید.

نمایش اطلاعات و قابلیت ارسال هشدار

از طریق این دستگاه‌ ها می ‌توان به کاربران اعلان‌ های تماس، پیامک، یادآوری‌ ها و اعلان‌ های مرتبط با فعالیت‌ های ورزشی را ارسال کرد. ردیاب‌ های ساعتی معمولا دارای صفحه نمایشی کوچک هستند که به نمایش اطلاعات ورزشی مانند تعداد قدم ‌ها، مسافت طی شده، موقعیت دقیق مکانی و سایر موارد دیگر را گزارش می دهند. برای مثال جی پی اس و ساعت مچی هوشمند گارمین Forerunner 35 برای فعالیت‌های روزمره، پیاده‌ روی و ورزش مناسب است. برای اطلاع از امکانات گارمین Forerunner 35 می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

قابلیت اتصال به تلفن همراه

این دستگاه‌ ها اغلب قابلیت اتصال به تلفن همراه را دارند، این امکان به کاربران اجازه می‌ دهد تا از اطلاعات تماس، پیامک و اعلان‌ های تلفن همراه خود به راحتی بازدید کنند. در ردیاب ‌های ساعتی که از تکنولوژی بلوتوث برای ارتباط با تلفن همراه یا دستگاه‌ های دیگر استفاده می ‌کنند، باعث انتقال اطلاعات به صورت بی‌ سیم بین دستگاه‌ ها می‌ شوند. بعضی از ردیاب‌ های ساعتی قابلیت اتصال به شبکه وای‌ فای را نیز دارند. آنتن وای‌ فای در این دستگاه‌ ها به منظور اتصال به اینترنت و انتقال اطلاعات از طریق شبکه بی‌ سیم به کار می‌ روند.

قابلیت اتصال به تلفن همراه ردیاب های ساعتی

چه کسانی می توانند از ردیاب ساعتی استفاده کنند؟

با توجه به نحوه عملکرد ردیاب ساعتی، افراد متفاوت می توانند با توجه به نیاز خود  از آن ها استفاده کنند. در زیر درباره موارد استفاده از ردیاب های ساعتی بیشتر توضیح می دهیم.

جلوگیری از گم شدن کودکان با استفاده از ردیاب ساعتی

ردیاب‌ های ساعتی ابزاری موثر و امن برای جلوگیری از گم شدن کودکان در محیط‌ های عمومی می ‌باشند. این دستگاه‌ ها به والدین این امکان را می ‌دهند که موقعیت کودکان خود را به صورت لحظه ای پیگیری کنند. قابلیت محدوده جغرافیایی (Geofencing) در ردیاب‌ های ساعتی به والدین اجازه می‌ دهد تا یک محدوده امن برای کودکان خود تعیین کنند. در صورت خروج از این محدوده، هشدارهای فوری به والدین ارسال می ‌شود. بسیاری از ردیاب‌ های ساعتی قابلیت ثبت تاریخچه مسیر را دارند. این ویژگی به والدین این امکان را می‌ دهد تا مسیر حرکت کودکان را در گذشته رصد کنند و الگوهای حرکتی آن‌ ها را درک کنند.

جلوگیری از گم شدن کودکان با استفاده از ردیاب ساعتی

افزایش امنیت سالمندان با استفاده از ردیاب های ساعتی

ردیاب های ساعتی به عنوان یک ابزار نوین در حفاظت و افزایش امنیت سالمندان عمل می‌ کنند. این دستگاه‌ ها با توجه به نیازهای خاص افراد سالمند، امکاناتی را فراهم می کنند. از طریق تکنولوژی GPS، ردیاب های ساعتی موقعیت سالمندان را با دقت بالا مشخص می‌ کنند.

ردیاب های ساعتی مهمترین ابزار برای استفاده در کوهنوردی

اگر به کوهنوردی علاقه مند هستید با استفاده از ردیاب های ساعتی می توانید از گم شدن خود جلوگیری کنید. ابعاد کوچک ردیاب های ساعتی باعث می شود تا حمل آن ها در زمان کوهنوردی راحت باشد. این نوع دستگاه همچنین می توانند در بروز حوادث به نیروهای امدادی کمک بسیار زیادی کند. در جی پی اس و ساعت مچی هوشمند گارمین Fenix 5  می توان با انتخاب هر پروفایل اطلاعات مخصوص هر ورزش از جمله کوهنوردی را آنالیز کرد. برای اطلاع از سایر امکانات این نوع ساعت، می توانید مقاله زیر را مطالعه کنید.

استفاده از ردیاب های ساعتی برای سفر

استفاده از ردیاب های ساعتی به شرکت های گردشگری و مسافرتی برای کنترل مسافران و جلوگیری از گم شدن آن ها می تواند کمک کند. آن دسته از افرادی که به شهر و یا کشوری مسافرت می کنند به دلیل عدم اطلاع از مسیرها، می توانند از ردیابی ساعت های هوشمند استفاده کنند. با کمک این ابزارها همچنین می توانید میزان مسافت طی شده در مسافرت خود را نیز ثبت کرده و به صورت لحظه ای موقعیت مکانی خود را بررسی کنید.

ردیاب های ساعتی یک گجت هوشمند

ردیاب های ساعتی به عنوان یک گجت هوشمند امروزه در موارد مختلف استفاده می شوند. از جمله مهمترین امکاناتی که این نوع دستگاه ها می توانند ارائه دهند مواردی از جمله توان نگهداری شارژ، آنتن دهی مناسب، ردیاب لحظه ای و آنلاین، سهولت استفاده، ابعاد کوچک، قابلیت ارتباط صوتی و سایر موارد دیگر می باشد. اگر شما عزیزان تجربه ای در زمینه استفاده  از ردیاب های ساعتی دارید، می  توانید آن را با ما در قسمت پایین سایت به اشتراک بگذارید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ردیاب خودرو 206

ردیاب خودرو ۲۰۶

خرید ردیاب خودرو پژو ۲۰۶ ردیاب خودرو پژو ۲۰۶ به عنوان یک سیستم امنیتی و ضد سرقت امروزه توسط بسیاری از افراد استفاده می شود.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو کوییک

ردیاب خودرو کوییک

فروش ردیاب خودرو کوییک با کمک ردیاب های خودرو کوییک به فروش رسیده توسط مجموعه فاتحان، می توانید به عملکرد خودروی خود به صورت آنلاین،

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو ساینا

ردیاب خودرو ساینا

فروش ردیاب خودرو ساینا با وجود طراحی که در ساخت خودروهای ساینا به کار رفته است، اما میزان امنیت این مدل خودروها بسیار بالا نیست.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو تیبا

ردیاب خودرو تیبا

فروش ردیاب خودرو برای تیبا ردیاب ‌های خودرو امروزه به عنوان یک ابزار امنیتی و ارتباطی بسیار مهم شناخته می ‌شوند. در مورد خودروهای مدل

ادامه مطلب »