کاربرد دکمه SOS در ردیاب خودرو برای تماس و ارسال پیام اضطراری

مقدمه

امروزه از دستگاه ردیاب خودرو با توجه به امکاناتی که دارند به عنوان یک دستگاه موقعیت یابی در خودروهای سبک و سنگین استفاده می شود. هر یک از این نوع دستگاه ها قابلیت و آپشن های متفاوتی دارند که در زمان خرید ردیاب خودرو باید به آن توجه کنید. دکمه SOS یا دکمه اضطراری یکی از امکانات مهمی است که در برخی از ردیاب های خودرو وجود دارد. این دکمه می تواند به رانندگان این امکان را بدهد تا در شرایط اضطراری و موقعیت های خطرناک بتوانند لوکشین خود را در کمترین زمان ممکن به مراکز ارائه دهنده خدمات امداد رسانی و یا اعضای خانواده خود ارسال کنند. ما در این مقاله قصد داریم درباره مزایای استفاده از دکمه SOS در ردیابی ماشین، اشخاص، حیوانات، موتور سیکلت و نحوه فعال سازی آن توضیح دهیم، لطفا تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

SOS به چه معناست؟

دکمه SOS یا دکمه اضطراری، یک قابلیت مهم در بسیاری از دستگاه‌ های الکترونیکی، از جمله ردیاب‌ های خودرو، تلفن ‌های همراه و دستگاه‌ های امنیتی است. این دکمه به منظور ارسال سریع اعلان‌ های اضطراری و درخواست کمک به افرادی که در وضعیت اضطراری یا خطر قرار گرفته ‌اند، طراحی شده است.

SOS به چه معناست

برخی از دستگاه‌ ها دارای قابلیت ارسال مکالمه صوتی یا پیام اضطراری به همراه اطلاعات مکانی (GPS) را دارند، این امکان به افراد اجازه می‌ دهد تا بیان کنند با چه مشکلاتی روبه رو شده اند. از این دکمه معمولا در مواردی مانند حوادث رانندگی، وضعیت ‌های خطرناک در فضای باز، یا وقتی که یک فرد در معرض تهدیدات امنیتی یا پزشکی قرار می‌ گیرد، استفاده می ‌شود.

 چرا باید دکمه SOS را در ردیاب خودرو نصب کرد؟

دستگاه های ردیاب خودرو می توانند به افراد این امکان را دهند تا در صورت سرقت خودرو بتوانند با کمک این نوع دستگاه، از موقعیت لحظه ای خودرو مطلع شوند. در برخی موارد ممکن است در شرایطی قرار گیرید که خودتان نیز تا داخل خودرو سرقتی باشید و یا حتی ممکن است دسترسی به تلفن همراه خود نداشته باشید، در چنین شرایط می توانید با فشردن دکمه SOS پیام های اضطراری را به دیگران ارسال کنید.

در مواردی که به سفرهای جاده ای می روید، ممکن است با شرایطی روبه رو شوید که نتوانید آن را به درستی مدیریت کنید. در هنگام تصادف و یا گم شدن در طول سفر خود می توانید از امکانات دکمه SOS ردیاب خودرو کمک بگیرید.

 چرا باید دکمه SOS را در ردیاب خودرو نصب کرد؟

چگونه دستگاه ردیاب خودرو با کمک دکمه SOS پیام اضطراری ارسال می کند؟

زمانی که رانندگان دکمه SOS را فشار می دهند، دستگاه های ردیاب این امکان را فراهم می کنند تا با ارسال پیامک و یا تماس با دیگران، بتوانید آن ها را از موقعیت خود مطلع کنید. استفاده از این امکان دستگاه های ردیاب حرفه ای خودرو در مواردی که شارژ گوشی شما تمام شده است و در موقعیت بسیار حساسی قرار گرفته اید، می تواند به شما کمک شایانی کند. دستگاه های ردیاب مجهز به دکمه اضطرار این قابلیت را دارند تا با شماره هایی که از قبل بر روی آن ذخیره شده است، تماس بگیرند. یکی دیگر از قابلیت هایی که ردیاب های خودرو دارند، امکان مکالمه دو طرفه در خودرو با فشردن دکمه اضطراری می باشد.

مهمترین کاربردهای دکمه SOS در دستگاه های موقعیت یابی

دکمه SOS در ردیاب خودروهای سبک و سنگین

دکمه SOS ردیاب، قابلیت استفاده برای خودروهای سبک و حتی سنگین را دارد. در شرایطی که با مشکلاتی روبه رو شده اید، می توانید با فشردن دکمه SOS نزدیکان و یا اورژانس را از لوکشین دقیق خود مطلع کنید.

مهمترین کاربردهای دکمه SOS در دستگاه های موقعیت یابی

دکمه SOS در ردیاب موتور سیکلت

دکمه SOS در ردیاب موتور سیکلت به افراد این امکان را می ‌دهد تا با فشردن یک دکمه، فورا اعلام اضطرار کنند، در چنین شرایط سرعت در امدادرسانی به شدت افزایش می یابد. شما می توانید در موارد تصادفات، سرقت و خفت گیری این دکمه را فشار دهید.

دکمه SOS در ردیاب شخصی

استفاده از GPS در مواردی که نگران گم شدن افراد سالمند و یا کودکان هستید، بسیار کاربرد دارد. برای افراد سالمندی که فراموشی دارند و یا کودکانی که بیمار هستند، ممکن است در زمان استفاده از گوشی هوشمند برای ارسال موقعیت خود به دلیل عدم آنتن کافی و فراموش کردن شماره، دشوارد باشد. افراد سالمند و کودکان می توانند تنها با فشار دادن دکمه SOS، اطلاعات دقیقی از موقعیت خود را برای اعضای خانواده، ارسال کنند.

با دکمه SOS در ردیاب خودرو، امنیت اتومبیل خود را افزایش دهید

برای افزایش امنیت خودروی خود استفاده از دستگاه های ردیابی که مجهز به SOS هستند را جدی بگیرید. نوع امکانات و آپشن هایی که در دستگاه ردیاب خودرو به کار رفته است، می تواند به شما کمک کند تا خودرو را از راه دور به راحتی مدیریت کرده و از سرقت اتومبیل خود تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنید. در موقعیت های سخت و اضطراری می توانید با فشار دادن دکمه SOS ردیاب خودرو، دیگران را از موقعیت دقیق خود مطلع سازید. شما عزیزان می توانید از دکمه SOS علاوه بر ردیابی خودرو، برای ردیابی دوچرخه، حیوانات، موتور سیکلت، افراد سالمند و کودکان نیز استفاده کنید. دکمه های اضطرار در خودروها، موبایل و گوشی های هوشمند قابلیت فعال سازی را دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ردیاب خودرو کوییک

ردیاب خودرو کوییک

فروش ردیاب خودرو کوییک با کمک ردیاب های خودرو کوییک به فروش رسیده توسط مجموعه فاتحان، می توانید به عملکرد خودروی خود به صورت آنلاین،

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو ساینا

ردیاب خودرو ساینا

فروش ردیاب خودرو ساینا با وجود طراحی که در ساخت خودروهای ساینا به کار رفته است، اما میزان امنیت این مدل خودروها بسیار بالا نیست.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو تیبا

ردیاب خودرو تیبا

فروش ردیاب خودرو برای تیبا ردیاب ‌های خودرو امروزه به عنوان یک ابزار امنیتی و ارتباطی بسیار مهم شناخته می ‌شوند. در مورد خودروهای مدل

ادامه مطلب »