رایج ترین مشکلات ردیاب خودرو و نحوه رفع آن

مقدمه

دستگاه ردیاب خودرو یکی از پیشرفته ترین و بروز ترین امکانات برای کنترل خودرو از راه دور بشمار می رود. همه وسایل الکترونیکی ممکن است در مواقعی با مشکلاتی مواجه شوند و ردیاب نیز از این امر مستثنی نیست. این موارد می توانند مشکلاتی را برای کاربران به وجود آورند. ما از ردیاب برای ایجاد امنیت خودرو و نظارت بر ناوگان خودرویی استفاده می کنیم ولی ممکن است گاها موثر و تاثیر گذار واقع نشود!! زیرا عوامل خارجی زیادی باعث تاثیر بر عملکرد ردیاب می شوند و مشکلاتی را به وجود می آورند که در ادامه به هر یک بصورت مجزا می پردازیم. ردیاب ها با ماهواره های در حال گردش به دور زمین در ارتباط هستند و از این طریق اطلاعات دقیقی در رابطه با موقعیت خودرو به ما می دهند، با این حال عواملی هستند که باعث ایجاد اختلال در موقعیت یابی می شوند مانند ساختمان ها و برج های بلند یا عوامل انسانی و ارسال زیاد پارازیت که می توانند باعث از دسترس خارج شدن دستگاه ردیاب خودرو شوند. در ادامه به مشکلات رایج ردیاب خودرو اشاره می کنیم.

مشکلات رایج ردیاب خودرو

  • قرار گرفتن خودرو در نقطه کور
  • دستگاه ضد ردیاب (دستگاهی که ردیاب را از کار می اندازد)
  • از کار افتادن باتری و منبع تغذیه
  • مشکل محل نصب ردیاب در خودرو

مشکلات رایج ردیاب خودرو

  • قرار گرفتن خودرو در نقطه کور

نقاط کور در ردیاب به دو نوع تقسیم می شوند. نوع اول که نقطه کور GSM یا خط سیم کارت ردیاب نام دارد، در مواقعی که دستگاه ردیاب در برخی نقاط دور افتاده مانند صحرا، معادن، جنگل ها، جاده های ناشناس و…  قرار گیرد، وقوع می دهد.

در این مکان ها به دلیل نبودن آنتن موبایل، سیم کارت از دسترس خارج شده و ردیاب قادر به ارسال اطلاعات نمی باشد. دستگاه ردیاب خودرو با برخورداری از تکنولوژی ذخیره سازی و ثبت مسافت پیموده شده می تواند در اینگونه مواقع که امکان ارسال موقعیت به سرور فراهم نیست، موقعیت های ثبت شده را بر روی حافظه خود ذخیره نموده و در زمانی که خودرو از نقطه کور خارج شد آنها را برای سرور ارسال نماید تا کاربر بتواند با گزارش گیری از ردیاب مسیرهای طی شده خودرو را نظارت کند.

قرار گرفتن خودرو در نقطه کور

نوع دوم نقطه کور، نقطه کور GPS نام دارد که در محل های سرپوشیده مانند پارکینگ ها، تونل ها و فضاهای مسقف وقوع می دهد و ردیاب نمی تواند به درستی موقعیت مکانی خود را اعلام کند. برای رفع این مشکل در حال حاضر از تکنولوژی LBS استفاده می شود. این تکنولوژی باعث بهبود در عملکرد دستگاه در نقاط کور می شود و هنگامی که دستگاه متوجه عدم ارتباط با ماهواره های GPS می شود، از طریق دکل های مخابراتی اقدام به موقعیت یابی می نماید. در واقع LBS مانند یک پشتیبان عمل می کند و کلیه مناطقی که خارج از محدوده دسترسی به ماهواره هستند را تحت پوشش قرار می دهد.

  • دستگاه ضد ردیاب (دستگاهی که ردیاب را از کار می اندازد)

یکی از مهمترین مشکلات رایج ردیاب خودرو، مواردی درباره دستگاه های ضد ردیاب می باشد. این دستگاه ها یک تراشه کوچک رادیویی فرکانسی هستند که در قسمت فندکی ماشین نصب می شوند. ضد ردیاب ها با فرستادن پارازیت های مداوم ، شبکه برای ارسال کردن اطلاعات و ارتباط با ماهواره ها را با اختلال روبرو می کنند و باعث بروز مشکلات در ردیاب و سامانه ردیابی خودرو می شوند. به این وسیله، جمر نیز گفته می شود.

ردیاب خودرو فاتحان دارای تکنولوژی تشخیص جمر بوده و در صورتی که جمر در محدوده خودرو فعال شود، فوراً خودرو را متوقف کرده و اجازه روشن شدن خودرو را به سارق نمی دهد.

  • از کار افتادن باتری و منبع تغذیه 

یکی از مشکلاتی که در دستگاه های ردیاب خودرو با آن روبرو هستیم، تامین تغذیه یا برق دستگاه می باشد. در ردیاب های سیار یا آهنربایی، در صورتی که شارژ باتری داخلی دستگاه تمام شود، دستگاه خاموش شده و عملا دیگر نمی توان آن را ردیابی نمود.

البته باید توجه داشت ردیاب ها به دو مدل تقسیم می شوند، برخی از آن ها سیار و شارژی هستند و انرژی خود را از باتری داخلی خود تامین می کنند و برخی دیگر به باتری خودرو متصل می شوند و به کمک باتری ماشین تغذیه خود را تامین می کنند.

توصیه ما برای تجهیز خودرو به سیستم ردیاب، ردیاب های سیمی هستند که نیاز به شارژ ندارند. این ردیاب ها دارای باتری داخلی با ظرفیت پایین نیز هستند که در مواردی که باتری خودرو قطع یا برداشته می شود، انرژی مورد نیاز خود را از این باتری پشتیبان تهیه می کنند.

 مشکلات ردیاب خودرو

  • مشکل محل نصب ردیاب در خودرو 

در مراحل نصب ردیاب خودرو باید به نکاتی دقت کنید که در صورت عدم رعایت آنها، عملکرد ردیاب خودرو تضعیف و مختل می گردد. بسیار مهم است بتوانید دستگاه ردیاب را در مکان مناسبی از خودروهای خود نصب کنید.

این نکات شامل موارد زیر می گردند:

  • محل قرار گیری دستگاه ردیاب خودرو (محل قرار گیری ردیاب باید محلی باشد که کمترین مانع بین دستگاه و آسمان قرار گیرد)
  • جهت نصب ردیاب خودرو (جهت نصب باید به گونه ای باشد که آنتن سرامیکی GPS روی برد دستگاه به سمت آسمان قرار گیرد و حتی الامکان دستگاه به صورت افقی نصب گردد)
  • محکم بودن دستگاه در محل نصب
  • سیم کشی صحیح ردیاب (سیم کشی دستگاه باید به صورت اصولی و توسط نیروی متخصص انجام شود که به خودرو و دستگاه ردیاب آسیب نرسد)

 

ردیاب استاندارد با کیفیت و طول عمر بالا را با فاتحان تجربه کنید

شرکت فاتحان می تواند همراه مناسبی برای خرید و پشتیبانی ردیاب شما باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ردیاب خودرو 207

ردیاب خودرو ۲۰۷

فروش ردیاب خودرو پژو ۲۰۷ ردیاب های خودرو با توجه به نحوه طراحی که در آن ها به کار رفته است، می توانند مانند یک

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو 206

ردیاب خودرو ۲۰۶

خرید ردیاب خودرو پژو ۲۰۶ ردیاب خودرو پژو ۲۰۶ به عنوان یک سیستم امنیتی و ضد سرقت امروزه توسط بسیاری از افراد استفاده می شود.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو کوییک

ردیاب خودرو کوییک

فروش ردیاب خودرو کوییک با کمک ردیاب های خودرو کوییک به فروش رسیده توسط مجموعه فاتحان، می توانید به عملکرد خودروی خود به صورت آنلاین،

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو ساینا

ردیاب خودرو ساینا

فروش ردیاب خودرو ساینا با وجود طراحی که در ساخت خودروهای ساینا به کار رفته است، اما میزان امنیت این مدل خودروها بسیار بالا نیست.

ادامه مطلب »