ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر؟

مقدمه

حتما با انواع مختلف دزدگیرهای خودرو و طرز کارشان آشنا هستید. با پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر نسل نسبتا جدیدی از ابزار امنیتی به نام اپیکیشن ردیابی خودرو برای خودرو عرضه بازار شده است که با وجود ناشناخته تر بودن، قابلیت کامل برای رقابت با دزدگیر های خودرو را دارد. حال این سوال پیش می آید که ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر و در این رقابت کدام موفق تر هستند؟ در این مقاله با ما همراه باشید تا پاسخ این سوالات را دریافت کنید.

مقایسه تکنولوژی های امنیتی خودرو

از ابتدای ورود خودرو  و استفاده ی عموم مردم از آن، انواع  مختلف دزدگیر برای ایجاد امنیت، جلوگیری و کاهش دزدی خودرو ها تولید و عرضه شد؛ عملکرد انواع دزدگیرها حتی پیشرفته ترین آن ها این است که همگی در هنگام احساس ضربه و لرزش عکس العمل نشان داده و با صدای آژیر و روشن کردن چراغ های خودرو باعث فرار سارق می شوند. اما هر اندازه که دزدگیر ها پیشرفته شدند، روش های جدیدی در سرقت باعث ناکارآمد شدن آن ها شد. آمار های موجود از سرقت خودرو نشان دهنده ناکارآمد بودن دزدگیر ها و روی کار آمدن دستگاه ردیاب خودرو است.

ردیاب، نسل جدیدی از ابزار امنیتی است که به صورت فراگیر مورد استفاده قرار می گیرد. ردیاب به کاربر این امکان را می دهد که باکمک ماهواره مکان دقیق دستگاه ردیابی شده را باکمترین خطا نشان دهد. ردیاب ها به دو دسته سیمی (منبع تغذیه برق خودرو) و غیر سیمی (منبع تغذیه باتری داخلی) تقسیم بندی می شود. برای مثال ردیاب های متصل به ای سی یو توسط کابل ها و سیم هایی به خودرو متصل شده و می تواند مکان و سرعت لحظه ای خودرو را به کاربر نمایش دهد.

مقایسه تکنولوژی های امنیتی خودرو

  • دزدگیر فقط ابزار جلوگیری از سرقت خودرو

همان طور که می دانید دزدگیرها فقط وسیله ای برای پیشگیری از سرقت هستند، حتی در پیشرفته ترین آن ها که دزدگیرهای تصویری است هم در هنگام سرقت خودرو به شما کمک چندانی نمی کند، زیرا که با پیشرفته شدن دزدگیر ها، سارقان هم پیشرفت کرده اند و پس از سرقت دیگر کاری از دستتان ساخته نیست. اما با وجود یک ردیاب می توانید امنیت خودروی خود را حتی درصورت سرقت تامین کنید.

  • دزدگیر خودرو قابل مشاهده برای سارقان

دزدگیر ها به راحتی قابل مشاهده هستند، به همین دلیل سارق می تواند با قطع کردن برق خودرو آن را غیرفعال کند. همچنین چراغ کوچک داخل خودرو به سارق این هشدار را می دهد که از طریق دیگری اقدام به دزدیدن خودرو کنند. اما در ردیاب ها این امکان وجود ندارد. ردیاب ها با وجود امکانات فراوانی که دارند به شما این امکان را می دهند به بهترین روش امنیت خودروی خود را تا حد بسیار زیادی بالا برده و درصورت سرقت مکان دقیق خودروی خود را پیدا کنید، این یکی از مهمترین دلایل در فروش ردیاب خودرو است.

دزدگیر خودرو

  • نصب ردیاب و یافتن خودرو در هر جای دنیا

برخلاف دزدگیرها که پس از سرقت دیگر کاری از دست شما ساخته نیست، با نصب ردیاب ها و پیشرفت هر روزه ی آن ها امکان یافتن خودروی مسروقه در هرگوشه ی دنیا برای شما فراهم شده است. ردیاب‌ها بر خلاف دزدگیرها صدای آژیر ندارند و فقط موقعیت دقیق خودرو شما را ارسال می کنند.

  • امکانات فراوان ردیاب ها

برخلاف دزدگیرها که گاهی با ایجاد سر و صدا حتی باعث مزاحمت های بسیاری می شوند، ردیاب ها بی صدا هستند و امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌ دهند، به طور مثال با نصب ردیاب می توانید صدای درون خودر را شنود کنید تا مطلع شوید هدف سارقان از سرقت خودرو چه بوده یا قصد انجام چه کاری را دارند. همچنین یکی از مهمترین مزایای ردیاب های خودرو مدل تلتونیکا سازگار بودن با تمام اپراتور های موجود در ایران است.

از دیگر امکانات موجود در ردیاب‌ ها می‌ توان به:

  • درخواست کمک اضطراری (sos)
  • شنود صدای محیط
  • استفاده برای انواع خودروهای سبک و سنگین و موتورسیکلت‌ ها
  • مکان یابی دقیق در هر گوشه از دنیا
  • تعیین نقطه ی امن

ردیاب‌ ها بر خلاف دزدگیرها نیاز به هیچ گونه سیم کشی داخلی ندارند به همین دلیل سارقان به راحتی نمی‌ توانند از وجود آن مطلع شوند و به آن دست پیدا کند. حتی در صورت مشاهده ی ردیاب در خودرو، سارق نمی تواند به راحتی آن را غیر فعال کند. برخی از ردیاب ها دارای منبع تغذیه داخلی هستند و با قطع شدن برق خودرو همچنان کارایی دارند و کار می کنند.

دقت مکان یابی ردیاب‌ های مدل تلتونیکا آنقدر بالا است که حتی موقعیت وسیله به سرقت رفته را در حد یک متر نشان می‌ دهند، همچنین به دلیل این که نحوه ارسال و دریافت اطلاعات ردیاب‌ها با استفاده از اینترنت و سیستم جهانی جی پی اس است، این فرآیند با سریع‌ ترین و بالاترین دقت انجام می‌ شود. شما عزیزان می توانید ردیاب تلتونیکا را  از طریق بلوتوث به راحتی تنظیم و بروزرسانی کنید.

امکانات فراوان ردیاب ها

ردیاب خودرو یا دزدگیر کدام یک را انتخاب کنیم؟

با مطالعه مطالب بالا متوجه شدید که استفاده از ردیاب خودروها بسیار به صرفه‌ تر و کارآمدتر از دزدگیرها است، چرا که در هنگام دزدیده شدن خودرو، ردیاب علاوه بر ارسال هشدار به شما، می تواند کمک کند تا به راحتی مکان دقیق خودرو خود را پیدا کنید؛ اما در مورد دزدگیرها اینطور نیست. دزدگیر ها فقط وسیله ای برای پیشگیری هستند که به راحتی غیر فعال می شوند و پس از سرقت اتومبیل دیگر کارایی ندارند.

این دلایل، باعث فروش ردیاب خودرو شده اند، هرچند در هنگام مقایسه قیمت، ردیاب ها گاهی هم قیمت با دزدگیرها و گاهی ارزان تر از آن ها نیز هستند. تفاوت قیمت در ردیاب ها به دلیل عدم کارایی آن ها نیست، فقط به دلیل امکانات خاصی است که به خریدار ارائه می دهند. حتی ساده ترین ردیاب ها از نظر کاربردی امکانات بیشتری از پیشرفته ترین دزدگیر ها دارند.

سخن پایانی

دزدگیرهای خودرو وسیله ی هشدار در هنگام سرقت هستند که حتی پیشرفته ترین و مجهزترین آن ها نمی توانند پس از سرقت خودرو به شما کمک چندانی کند. اما ساده ترین ردیاب خودرو پس از سرقت می تواند مکان دقیق وسیله ی سرقت رفته را از طریق ماهواره و جی پی اس نشان دهد. همچنین غیر فعال کردن ردیاب ها برخلاف دزدگیر ها کار آسانی نیست. با اطلاع از این که ردیاب خودرو بهتر است یا دزدگیر و انتخاب بهترین آن ها، می توانید امنیت خودروی خود را چندین برابر کنید.

شرکت فاتحان سپهر جم با نام تجاری فاتحان با بیش از یک دهه سابقه حضور و فعالیت در پروژه های شاخص دولتی و خصوصی به عنوان مجری و مشاور، همچنین فعالیت در زمینه تولید و فروش سامانه ردیابی خودرو شناخته شده است. فاتحان با نمایندگان فعال نصب و پشتیبانی در سراسر کشور همچنین خدمات پس از فروش و مشاوره تخصصی، توانسته رضایت کامل مشتریان خود را به دست آورد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ردیاب خودرو 207

ردیاب خودرو ۲۰۷

فروش ردیاب خودرو پژو ۲۰۷ ردیاب های خودرو با توجه به نحوه طراحی که در آن ها به کار رفته است، می توانند مانند یک

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو 206

ردیاب خودرو ۲۰۶

خرید ردیاب خودرو پژو ۲۰۶ ردیاب خودرو پژو ۲۰۶ به عنوان یک سیستم امنیتی و ضد سرقت امروزه توسط بسیاری از افراد استفاده می شود.

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو کوییک

ردیاب خودرو کوییک

فروش ردیاب خودرو کوییک با کمک ردیاب های خودرو کوییک به فروش رسیده توسط مجموعه فاتحان، می توانید به عملکرد خودروی خود به صورت آنلاین،

ادامه مطلب »
ردیاب خودرو ساینا

ردیاب خودرو ساینا

فروش ردیاب خودرو ساینا با وجود طراحی که در ساخت خودروهای ساینا به کار رفته است، اما میزان امنیت این مدل خودروها بسیار بالا نیست.

ادامه مطلب »